گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز هر روز و هر لحظه فرهنگ ها و نوع زندگی در حال تغییر است و سرعت تغییر  آن نیز  هم لحظه به لحظه در حال بیشتر شدن می باشد ولی شاید در گذشته سال ها طول می کشید تا نوع زندگی و فرهنگ کمی فرق کند و ان هم بسیار کم تغییر می کرد ولی در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی سرعت تغییرات  را سریعتر کرده است و باعث تفاوت فرهنگی بیش از بیش نسل ها شده است البته این هم مانند  هر مسئله ای از این دست دارای معایب و مزایا خاص خود می باشد که برای فهم آن باید به صورت دقیق تحقیق و کنکاش شود . که مشخص شود . حال به صورت بسیار مختصری به معضلات خوابگاه می پردازیم .

در گذشته نزدیک شاید چند دهه پیش شرایط خوابگاه های دانشجوی و کاری با حال تفاوتهای خاصی داشت در گذشته کارخانه جات بزرگ که در شهرستان های بودن که نیروی کافی در آن شهر نبود خوابگاه های ویژه برای کارگران می ساختن که کارگران در انها زندگی می کردند و خانه های برای مدیران که مجرد ها بصورت چند نفری زندگی می کردند که دارای امکانات بیشتری بود بعضی از مدیران که دارای سابقه بالایی بودن معمولا با خانواده های خود در خانه های سازمانی می مانندن البته این روند هنوز هم در بعضی سازمانها و ادارات مخصوصا اداره های دولتی مانند ارتش و شرکت نفت پابرجاست .

 در مورد دانشجویان نیز دانشجویان وقتی در دانشگاه های شهرستان قبول می شدند معمولا در خوابگاه های خاص آن دانشگاه مستقر می شدند که اتاق ها به تعدادی از تعداد دانشجویان تحویل داده می شد و تعداد آنها به شرایط دانشگاه و اندازه اتاق از 4 الی 10 نفر ساکن بودن و بعد به تدریج با تاسیس دانشگاه های آزاد اسلامی پای خوابگاه های با هزینه نیز به فرهنگ خوابگاه ها ورود کرد اول خوابگاه های به وجود آمد که زیر نظر مستقیم دانشگاه آزاد بود که مستقیما شرایط دانشگاه را اجرا می کرد که معمولا دارای اتاق های کوچک با تعداد افراد زیاد در انها ساکن می شدند برای بعضی ها ساکن شدن این مکان ها سخت بود و بعضی از دانشجویان خانه ای را به صورت چند نفری اجاره می کردن و باهم زندگی می کردند  که آن هم معضلات خود را داشت مخصوصا در شهرها کوچک  .

بعد از مدتی اجازه تاسیس خوابگاه های خود گردان صادر شد و این خوابگاه ها  معمولا در شهر های بزرگ به وجود آمد که بعضی از دانشجویان که عادت در زندگی در محیط های خیلی شلوغ را نداشتن ساکن این مکان  ها شدن  البته این مکان امکانات بیشتری نسبت به خوابگاه های معمولی دارند البته دارای هزینه بیشتری نسبت به دیگر خوابگاه ها داشت که با این وجود  مشتری های خاص خود را داشت  .

دیگر شرایط کار در شهرستانها طوری شده بود که بسیاری از افراد برای پیدا کردن کار مناسب مجبور به امدن به تهران و یا شهر های بزرگ میشدن و بیشتر در شرکت ها خصوصی و حتی دولتی کار می کردن و این گونه مکان ها فاقد خوابگاه خاص خود می باشد و برای همین موضوع اینگونه افراد ساکن پانسیون و یا اقامتگاه های خود گران می شدن و بعد از بالا رفتن اجازه بها ماهانه منزل باعث استقبال بیشتر از این گونه محل ها شد و بعد استقبال از خوابگاه های خود گردان معضلات و مشکلا ت انها  مشخص شد مانند سرقت ، تفاوت های فرهنگی و تفاوت های مذهبی و . . .  یکی از مشکلات اصلی سرقت بود که سرقت از وسایل شخصی دیگران و سرقت از وسایل عمومی خود خوابگاه یا پانسیون و ورود افراد نا مناسب در این مکان ها ، حال مدیران و صاحبان اینگونه مکان ها دست بکار شدن برای تجهیز این مکان ها به دزدگیر ضد سرقت و دوربین ، زیرا مسئله سرقت برای خوابگاه ها باعث بد نامی و کاهش شدید مشتری برای آنها می شود چون باعث می شود حس نا امنی به ساکنان انها دست بدهد به همین خاطر مدیران به مسئله توجه خاصی داشتند و نصب گیت ضدسرقت برای جلوگیری از سرقت بسیار مهم و حیاتی می باشد .

توجه به نصب سیستمهای امنیتی باعث با رفتن ضریب امنیتی خوابگاه شده و نصب تگ و لیبل به اموال عمومی خوابگاه مانند حوله ، دمپایی و لوازم اشپزخونه باعث بالا رفتن حس امنیت شد زیرا در هنگام عبور از بین گیت فروشگاهی آلارم می دهد و داشتن  حس امنیت باعث بالا رفتن حس راحتی و رفاه در جامعه می شود  و باعث رفاه دانشجویان و کارمندان می شود و همین افزایش حس های مثبت باعث رشد و بهره وری بیشتر در محیط های آموزشی و کاری میشود  این گونه مسایل مانند زنجیره می باشد که باعث پیشرفت و حرکت به جلو جامعه می شود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی