گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

  • ۰
  • ۰

 

دارا بودن مهارت های ارتباطی لازمه زندگی اجتماعی و مشترک در خوابگاه است. این مهارت ها ضمن گسترش حیطه ارتباطی و شبکه حمایت اجتماعی، موجب تحکیم هرچه بیشتر روابط شما با هم اتاقی هایتان می شود ضمنا سازگاری شما با هم اتاقی هایتان تسهیل شده و با عادات، ویژگی ها، علایق و تفاوت های یکدیگر آشنا می شوید و بهتر بگوییم خود را در آئینه هم اتاقی هایتان می بینید. تعدادی از مهارت های لازم برای یک ارتباط موثر در زیر فهرست شده اند:

مهارت اول: گوش دادن

شاید گوش دادن کار ساده ای به نظر برسد اما باید بدانید که این کار ساده نیز نیاز به مهارت دارد. سعی کنید به حرف های هم اتاقی تان گوش دهید زیرا با این کار به مصاحبت وی خوش آمد می گویید. با گوش دادن ضمن فهم دقیق تر خواسته ها و بیانات هم اتاقی تان می توانید به اون نشان دهید که حرف هایش را درک کرده اید. همین امر موجب تقویت و ایجاد احساسات مثبت نسبت به یکدیگر شده و اطمینان به هم را افزایش می دهد.

مهارت دوم: بیان خواسته ها به طور صریح و صادقانه

نباید انتظار داشته باشید که هم اتاقی هایتان از حرکات و رفتارهای شما پی به افکارتان ببرند چون اینگونه کارها موجب برداشت نادرست آنها شده و ممکن است موجب آشفتگی روابط شما گردد. صراحت و صادق بودن فرآیندی است که در ارتباطات انسانی به شکل نامحسوس اما بسیار موثر نقش بازی می کنند. تاکید می شود که این فرآیند قابل دیدن یا شنیدن نیست، بلکه دو طرف درگیر ارتباط آن را حس می کنند. اگر ارتباطی فاقد صراحت و صداقت باشد، بدون شک یا قطع خواهد شد و یا به شکل مخدوش، مبهم و ناسالم ادامه خواهد یافت. اگر نتوانید یا نخواهید منظور خود را با صراحت به هم اتاقی هایتان بگویید، ممکن است آنها به اشتباه افتاده و به حدس و گمان متوسل  شوند و از واقعیت دور گردند.

مهارت سوم: نگاه کردن به طرف مقابل

نگاه کردن و تماس چهره به چهره هنگام صحبت کردن، نهایت دقت و توجه شما را به طرف مقابل می رساندو عدم توجه به این امر ممکن است موجب کاهش مکالمه و درواقع کوتاه شدن ارتباط شود، چرا که ممکن است طرف مقابل احساس کند حوصله تان سر رفته است و یا علاقه ای به شنیدن حرفهایش ندارید و یا برای وی ارزش قائل نیستید.

مهرات چهارم: ابراز همدلی

یکی از مهارت هایی که می تواند اختلاف نظرها را قابل درک سازد و تنش هار ا کاهش دهد، توانایی شما در درک دیدگاه فرد در مورد مسائل مورد اختلاف است. یعنی اینکه توانایی دیدن مسائل از پشت چشمان طرف مقابل را داشته باشید. این امر از طریق توجه، گوش دادن و ابراز علاقه به شنیدن حرف های طرف مقابل امکان پذیر است.درک احساسات دیگران و ابراز همدلی دوست داشتن را تقویت می کند.

مهارت پنجم: حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل

اغلب افراد در ارتباطات خود با دیگران درصدد ارزیابی آنها برمی آیند و فکر می کنند یا باید نظرات و احساسات آنها را رد کنند و یا به نوعی نظرات و احساسات خودشان را به آنها تحمیل نمایند. ارتباطی که بر پایه این روش ها شکل می گیرد غالبا تداوم نمی یابد و هر دو طرف درگیر در ارتباط را دچار مشکل می سازد. باید به خاطر داشت که همه افراد می خواهند دیگران با نظراتشان موافقت کنند و یا حداقل به افکار و احساسات آنها احترام بگذارند و آنها را تایید کنند، زیرا عقاید و نظرات هرکس برای خودش مهم است. اگر افراد فکر کنند که به نظرات آنها احترام گذاشته نمی شود، ارتباط روند مناسب و هدفمند خود را طی نمی کند. 

مهارتششم: مخالفت نمودن به شیوه مناسب

اگر بتوانید بپذیرید که دیگران مانند شما نیستند، آن وقت می توانید با نظرات و عقایدی که به نظر شما شبیه نیستند به شیوه مناسب مخالفت کنید. به عبارت دیگر بدون بحث و جدل مخرب که غالبا همراه با بلند کرن صدا، داد و فریاد، خشم و غضب است می توانید به نتیجه مناسب دست یابید. یکی از مناسب ترین شیوه ها برای مخالفت کردن با نظرات و عقاید دیگران روش خلع سلاح است. در این روش فرد در سخنان طرف مقابل حقیقتی را پیدا می کند، حتی اگر با مجموعه سخنان او موافق نیست و سپس در مقام موافقت و تایید ان حرف می زند. این روش بر طرف مقابل تاثیر آرامبخش عجیبی می گذارد. ممکن است روش خلع سلاح را نپذیرد ولی جدل همیشه بی فایده و بی سرانجام است. با این شیوه در واقع شما پیروز از بحث خارج می شوید و طرف مقابل نیز احساس پیروزی می کند و با آمادگی بیشتری به حرف های شما گوش می دهد.

منبع: مجله سلام خوابگاه

در مقاله بعدی در مورد آداب معاشرت در خوابگاه صحبت خواهیم کرد.سایت خوابگاه یار همیشه درکنار شماست تا بهترین خوابگاه های کل کشور را همراه با بیان امتیازات و کاستی هایشان به شما معرفی کند. 

www.khabgahyar.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی