گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

  • ۰
  • ۰

 شرایط زندگی در خوابگاه های خودگران در ایران

 

از آنجایی که بسیاری از دانشگاه ها ظرفیت محدودی برای پذیرش دانشجویان غیر بومی دارند و نمی توانند جوابگوی این دانشجویان در خوابگاه های کشور باشند بر همین اساس خوابگاه های خودگردان برای برطرف کردن نیازهای این دانشجویان پدید آمدند. اگر بخواهیم در مورد این بگوییم که خوابگاه خودگردان چیست صحبت کنیم باید بگوییم که خوابگاه های خودگردان همان خوابگاه های غیر دولتی هستند که با دریافت هزینه ای بالاتر از خوابگاه های دانشجویی دانشگاهی ، اتاق هایی از 2 تا 10 نفره در اختیار دانشجویان قرار می دهند تا دیگر دغدغه محل اسکان نداشته باشند.

 

خوابگاه های خودگردان ، خوابگاه هایی هستند که می توانند که توسط شخص یا اشخاصی به صورت خصوصی اداره می شود و با طی یک تفاهم نامه ای که با دانشگاه بخصوص دارد همکاری می نماید البته این را هم در نظر داشته باشید که دانشگاه تنها تا جایی که اختیارات قانونی داشته باشد می تواند بر روی عملکرد این خوابگاه ها نظارت داشته باشد به طور مثال دانشگاه نمی تواند بر نحوه اداره و حتی امکانات حوابگاه های خودگردان اظهار نظر و یا دخالتی داشته باشد. بر همین اساس بسیاری از کسانی که در این خوابگاه ها زندگی میکنند همیشه این اعتراض را نسبت به این خوابگاه ها دارند که امکاناتی که خوابگاه در ازای هزینه ای که می گیرد بسیار ناچیز است و هیچ ارگانی نیست که بر روی عملکرد انها نظارت داشته باشند. البته طی صحبت هایی که مسئولین صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم اعلام شده است در پی این هستند که میزان نظارت بر روی این خوابگاه های خودگردان را افزایش دهند که این حرف تا کجا می تواند به عمل تحقق یابد مطمئنا زمان زیادی لازم دارد.

با توجه به تمامی این صحبت ها این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هر دانشجویی توان پرداخت اجاره و رهن منازل اجاره ای را ندارند و ترجیح می دهند در خوابگاه های دانشجویی اسکان داشته باشند تا بتوانند از امکانات حتی ناچیز این خوابگاه ها استفاده نمایند . البته این را هم در نظر داشته باشید که خوابگاه های خودگردان زیادی هستند که امکانات رفاهی بسیار عالی در اختیار دانشجویان قرار می دهند اما هزینه اسکان در این خوابگاه ها انقدر بالا می باشد که دانشجویان زیادی توان پرداخت این هزینه را نخواهند داشت

 

قوانین خوابگاه های خودگردان 

 

دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اسکان پیدا می کنند باید یک سری قوانین و مقررات انضباطی را رعایت نمایند. قوانین خوابگاه های دانشجویی به شرح ذیل می باشد :

مقررات اسکان:

1) دانشجویان حق واگذاری محل سکونت خود را به دیگری ندارند ولی در صورت لزوم تعویض محل سکونت با اجازه کتبی مدیر خوابگاه امکان پذیر خواهد بود.

 2) هر دانشجو موظف به حفظ اموال شخصی خود خواهد بود و مسئول خوابگاه در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.

 3) دانشجو حق طبخ غذا در اتاق خود را ندارد.

4) تغییر یا تعویض قفل و سایر وسایل محل سکونت دانشجو بدون هماهنگی با مسئول خوابگاه ممنوع است

5) دانشجو موظف به نظافت محل سکونت ( اتاق ) خود و حفظ بهداشت و پاکیزگی معابر عمومی خوابگاه می باشد .

6) در صورتیکه در امور تاسیساتی خوابگاه از قبیل کلید و پریز ، انشعاب آب و...... خللی  بوجود آید و نیاز به تعمیر داشت دانشجو باید مراتب را به سرپرست مربوطه اطلاع دهد تا نسبت به رفع آن اقدام شود .

7) دانشجو حق جابجایی لوازم خوابگاهی را ندارد .

8) در ابتدای سکونت در خوابگاه مبلغی به عنوان ودیعه از دانشجو اخذ در صورت عدم خسارت به هنگام تسویه حساب وجه مذکور مسترد خواهد شد. (مبلغ ودیعه توسط شورا تعیین و ابلاغ می گردد)

9) سکونت افراد غیر خوابگاهی در خوابگاه ممنوع است .

10) مسئولیت حفظ و نگهداری اموال داخل اتاق از قبیل : قفل،کمد، درب، جالباسی ، دیوار و ... بر عهده اعضاء اتاق خواهد بود و در صورت بروز هرگونه خسارت ساکنین اتاق موظف به جبران خسارت خواهند بود .

11) پس از انعقاد قرارداد چنانچه دانشجویی به هر دلیل از خوابگاه انصراف دهد .در صورتیکه انصراف در نیمه اول ترم باشد مبلغ شهریه تا زمان سکونت با یک ماه اضافه محاسبه و اگر در نیمه دوم ترم باشد بایستی کل شهریه را پرداخت نماید.

تبصره: چنانچه دانشجو بتواند فرد دیگری را که صلاحیت اسکان در خوابگاه را داشته باشد به جای خود معرفی کند صرفا مدت سکونت برای وی محاسبه خواهد شد. بدیهی است در این مورد مبلغ کل پرداختی دو نفر به مدیر خوابگاه معادل شهریه یک نیمسال یک نفر خواهد بود.

12) در صورتی که دانشجو قسمتی از ترم تحصیلی را در خوابگاه حضور داشته باشد و از ادامه سکونت منصرف شود ،بدون تسویه حساب و اعلام انصراف به مسئول خوابگاه آنجا را ترک نماید بایستی اجاره بهاء آن نیمسال را بپردازد.

13) تامین لوازم شخصی مانند پتو، تشک ، بالش و..... به عهده دانشجو می باشد .

14) حضور و غیاب در خوابگاه خواهران هر شب و در خوابگاه برادران به صورت راندم انجام می شود و کلیه دانشجویان موظف به همکاری خواهند بود .

15) دانشجو در هنگام تخلیه خوابگاه باید اتاق را کاملا نظافت نماید و وسایل تحویل گرفته را سالم به سرپرستی تحویل دهد.

16) مدیر خوابگاه موظف است غیبت دانشجوی ساکن را به خانواده اش اطلاع دهد .

17) در صورت غیبت مستمر دانشجو، مدیر خوابگاه با هماهنگی شورا می تواند در مورد ادامه سکونت دانشجو تجدید نظر کند.

18) مدیر خوابگاه موظف است هر گونه تخلف انضباطی دانشجویان ساکن خوابگاه را در اسرع وقت کتباً به کمیته انضباطی محل تحصیل دانشجو اعلام نماید.

 

ب- شرایط ملاقات – مهمان- مسافرت

19) چنانچه بستگان درجه یک (مادر یا خواهر در خوابگاه خواهران، پدر یا برادر در خوابگاه برادران  ) به عنوان مهمان مراجعه نمایند با اجازه کتبی مسئول خوابگاه و موافقت ساکنین اتاق حداکثر 3 شب در طول نیمسال تحصیلی می توانند در خوابگاه سکونت یابند و بدون مجوز اکیدا ممنوع است.

20) چنانچه بستگان دانشجو بعنوان ملاقات کننده مراجعه نمایند ، پس از شناسایی و ارائه مدارک معتبر به سرپرست خوابگاه می توانند با دانشجو دیدار کنند ( در هر صورت اقامت شبانه در خوابگاه بدون مجوز مجاز نیست )

21) خواهران دانشجو می توانند حداکثر 4 شب در ماه در منازل خویشاوندان که قبلا مشخصات و آدرس و نسبت آنها با دانشجو به تائید اولیای قانونی او رسیده باشد با اعلام به مدیر خوابگاه اقامت نماید .

22) دانشجو موظف است قبل از مسافرت مقصد و مدت مسافرت خود را مشخص نموده و کتبا به سرپرستی خوابگاه اطلاع دهد و پس از بازگشت نیز بایستی حضور خود را به مسئول یا سرپرست اعلام نماید.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی