گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واقعیت فروشگاه های زنجیره ای در ایران

برخی از مشخصه های عمومی فروشگاه های زنجیره ای عبارتند از دسترسی به طیف های مختلف کالا برای مشتری ، ارزانی قیمت به دلیل حذف واسطه ها ، خدمات بهتر و امکانات گسترده تر و . . . سوال اینجاست که آیا تاسیس و توسعه فروشگاه های زنجیره ای در ایران ، این موارد را محقق ساخته است ؟ مساله مهم این است که شکل گیری و توفیق فروشگاه های زنجیره ای به شکلی که در کشور های پیشرفته دنیا وجود دارد ، نیازمند شرایط و لوازمی است . یکی از این شرایط ، داشتن اقتصاد آزاد مبتنی بر بازار است . تاریخچه فروشگاه های زنجیره ای نشان می دهد فروشگاه های که مشابه فروشگاه های زنجیره ای در کشور های بلوک شرق سابق یا کشور هایی با اقتصاد کنترل شده به وجود امد ، هیچگاه نتوانست به موفقیت های رقبای غربی خوددست یابد . بسیاری از این فروشگاه ها حالت تعاونی داشتند ، زیان ده بوده و صرفا با حمایت های دولت سر پا ایستاده بودند . نکته شایان توجه این است که با توجه به هزینه بالای ایجاد و اداره فروشگاه های زنجیره ای ، در صورتی که امکان و انگیزه رقابت وجود نداشته باشد ، عوارض نا کار آمدی در این مجموعه ها به صورت بروز می یابد و به ور شکستگی آنها منجر می شود .

یکی دیگر از لوازم راه  اندازی فروشگاه های زنجیره ای ، سرمایه گذاری کلان است که ضعف های نظام بانکی کشور و بی ثباتی اقتصادی راه را برای سرمایه گذاران در این حوزه ، بسیار دشوار می نماید .

نکته دیگر این که مهم ترین مزیت فروشگاه های زنجیره ای ، قیمت ارزان است . استراتژی هزینه پایین استراتژی عموم فروشگاه های زنجیره ای است و موفقیت در اجرای این استراتژی ، نیازمند وجود نظام اقتصادی سالم ، شفاف است و بهره گیری از مدیریت روز دنیا در این زمینه است . در کشور ما این خطر وجود دارد که در صورت ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و اداره آنها به شیوه سنتی ، نه تنها مزیتی برای مصرف کننده ایجاد نشود ، بلکه با افزایش غیر قابل کنترل هزینه چنین شرکت های بزرگی ، این شرکت ها به استانه ورشکستی برسند .

در مجموع با وجود توسعه زیاد فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی ایران ، این فروشگاه ها هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی خرده فروشی محصولات مصرفی درکشور به شمار روند ، راه زیادی در پیش دارند . با وجود این که تعداد فروشگاه های زنجیره ای در کشور روز به روز درحال افزایش است ، اما این فروشگاه ها هنوز اغلب در شهرهای بزرگ وجود داشته و نتوانسته اند به شهر های کوچک ومتوسط را پیدا کنند . ضمن اینکه در شهر های بزرگ نیز بیشتر به سبب جذابیت های فرعی و حاشیه ای آن است که تا حدودی موفق به جذب مشتری شده اند .

در مجموع ، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای با استاندارد های روز دنیا در کشور میتواند نتایج مثبتی برای چابک سازی نظام توزیع و بهره ور  نمودن آن به  همراه داشته  باشد ، اما این نگرانی وجود دارد  که عدم  توجه  به استاندارد ها و الزامات این کار ، موجب شکل گیری مدل های نا موفق این فروشگاه ها در کشور گردد .

ملاحظه می کنید که سود ده بودن فروشگاه های زنجیره ای بسیار مهم است چون دامنه سود انها به علت قیمت پایین آنها  بسیار کم است و معمولا دارای شعب زیاد و دامنه و گستره زیادی هستند که در صورتی که ضرر کنند ضرری هنگفت صورت  می گیرد باید به این موضوع توجه کند و که سود اوری یا زیان اوری یک کسب و کار به مسایل گوناگونی بستگی دارد سیستم های مدیریت ، بازاریابی و سیستم تامین کالا ،  ولی توجه به ساز کار کنترل موجودی و جلوگیری از سرقت یکی از پارامترهای بزرگ محافظتی می باشد که به آن باید توجه و اهتمام ویژه داشت نرم افزارهای دقیق و به روز و نصب تجهیزات ضد سرقت و توجه به سلامت انها و کار کرد آن داشته باشند .

وسایلی مانند نصب گیت ضد سرقت در سمت خروجی  صندوق داران که در صورت وقوع  سرقت یا اشتباه در محاسبه (خنثی نکردن لیبل ضد سرقت) دزدگیر فروشگاهی شروع به آلارم کند و مشکل همان لحظه  و همان  جا حل شود . یا نصب دزدگیر های لباس در فروشگاه های زنجیره پوشاک و نصب تگ ضد سرقت به کلیه لباسها می توانید به راحتی از آمار سرقت از فروشگاه های زنجیره ای بکا هد . طبق تحقیقات در امریکا و اروپا وجود گیت فروشگاهی در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های سطح شهر از 70 الی 97 درصد باعث کاهش امار سرقت در فروشگاه ها می شود و این آمار فوق العاده ای برای موفقیت و کارایی دزدگیر فروشگاهی برای فروشگاه ها می باشد .

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

گیت ها و ایجاد موانع برای دور زدن ان ها

گیت فروشگاهی

خب میخوام براتون یه داستان از یک فروشنده بگم. این فروشنده از برند های معتبر چرم ایران هست و مغازش هم تو تهرانه ایشون به عنوان کسی که تا بحال ازش تونستن با توجه به گیت هایی که از شرکت ما بسته بود دزدی کنن و چندتا از کاپشن های چرمشو که قیمت اون ها تا 3 میلیون تومن هم میرسید براتون از زبان خودش داستان رو بازگو کنم
چند دفعه دیدم که تعداد موجودی برخی از لوازم مغازم داره کم میشه بعد از بررسی دوربین فهمیدم که بعضی از خانم ها با چادر و برخی از اقایون با یک کیسه وارد مغازه میشدند و بدون خرید و فقط امتحان و پوشیدن برخی از لباس ها و کاپشن ها از مغازه بیرون می روند ولی خب من شک نمیکردم چون میگفتم که یک تگ بهشون وصل کردم امکان نداره بتونن از مغازه جنس هارو بیرون ببرند خب بعد از پرس و جو و کمک گرفتن از شرکت بی ان بی به من گفتند که امکانش هست که بعضا این اقایون و خانم ها با خودشون تگ بازکن اورده باشن و وقتی که وارد اتاق پرو میشن و با خودشون چند تا لباس میبرن واسه امتحان همون جا با تگ باز کنی که یا از خود شما برداشتن و یا از بیرون تهیه کردند این تگ ها رو باز کنند و سپس بدون اینکه شما متوجه بشین خیلی شیک و تمیز از بین گیت های مغازه شما که اصلا فکرشم نمیکردین رد بشن خب ما بهشون یه پیشنهاد ویژه دادیم تا دزد مشخص بشه این خانم که با چادر وارد مغازه میشد یک تگ بازکن همراه خودش داشت و پس از ورود با اون تگ بازکن هر وسیله ای که میخواست باز میکرد و با قرار دادن زیر چادرش از مغازه خارج میشد خب پیشنهاد ما استفاده از دوتا لیبل و یک تگ است که در جاهای مختلف لباس و کاپشنشون وصل کنند که قابل رویت نباشه مثلا داخل جیب یا زیر لیبل خود لباس ها در این صورت سارق محترم متوجه فقط تگ صدفی روی لباس میشه و متوجه این نیست که دوتا تگ برچسبی در جایی که اصلا فکرشم نمیکرده قرار داده شده به این صورت یک روز یکی از این خانم ها وارد مغازه شد و بعد از برداشتنه چند نمونه کار برای تست لباس داخل اتاق پرو رفت …
بعد از امتحان چند نوع لباس و مورد پسند نشدن همه ی ان ها تصمیم به خروج از مغازه گرفت خب اینجا بود که ترفند بی ان بی جواب داد سارق خانم فکرشم نمیکرد که به کاپشن 3 میلیون تومنی ما سه تا لیبل بجز تگ وصل شده است بعد از بازکردن تگ فکر کرده بود که تمام کار همین بوده و با خیال راحت و دزدیدن یه کاپشن و قرار دادن زیر چادر خود اقدام به خروج از بین گیت ها میکرد که اژیر گیت های بی ان بی به صدا در اومد خب خیلی سریع به دم در رفتیم گفتیم که اگر امکانش هست باید بررسی بشید بهکارمند خانم خودم گفتم که ایشون وسایلشون باید بازرسی بشه به این صورت معلوم شد که بله یه کاپشن به ارزش 3 میلیون تومن در زیر چادر این شخص بوده که بعد از پس گرفتن کالا قرار شده بود که با پلیس هماهنگ کنیم که با کلی خواهش و تمنا گذاشتیم که بره و اینطور شد که از این به بعد بروی اجناس گران قیمت، 2 تا 3 تا تگ و یا لیبل قرار داده میشه که دیگه این مشکل پیش نیاد…

نتیجه اخلاقی بی ان بی : حتما بروی اجناس با ارزش مغازه دو تا سه تگ و لیبل متصل کنید

در اخر از شرکت بینظیر و کاربلد بی ان بی بسیار متشکرم که این راهکار عالی رو پیشنهاد دادن و باعث شدن که مشکل خیلی سریع حل بشه

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

وقتی نیاز به قفل های هوشمند دیجیتال حس شد، بیشتر شرکتهای تولید قفل به تولید دیجیتال بر حسب سلیقه مشتری و خواسته آن ها پرداختند. قفل های با قابلیت های بالا که احتیاجی به حمل کلید نداشته باشد، با اثر انگشت و یا رمز های چند رقمی باز شود و به غیر از آن سنسورهای هشدار دهنده بسیاری داشته باشد. مثلا حساسیت نسبت به گرما و دمای بالا و یا ضربه های غیر عادی …

در حال حاضر تقریبا همه هتل ها از قفل های هوشمند و معمولا از مدلهای کارتی استفاده می کنند. به این صورت که یک عدد کارت به شخص مسافر داده می شود و مسافر با تماس مستقیم کارت با قفل می تواند به راحتی درب را باز کند و وارد شود.

قفل های دیجیتال

دلایل محبوبیت قفل های دیجیتال

قفل های هوشمند دیجیتال به دلایل زیادی در حال حاضر محبوب شده اند. بعضی دلایل را در زیر برایتان یاد آور می شویم.

1-شما احتیاجی به حمل کلید ندارید. کارت و کلید مغناطیسی ،رمز یا اثر انگشت شما کلید شما می باشد که بسیار قابل اعتماد تر از کلیدهای مکانیکی هستند.

رمز در حافظه شما که از امن ترین مکان هاست، می ماند.

2-دیگر نگران ماندن در پشت درب منزل یا اتاق خود نباشید زیرا رمز یا اثر انگشت شما همیشه همراه شماست.

3-احتیاجی به قفل اضافه نیست و نیازی نیست وقتی که از منزل خارج می شوید چند دقیقه ای وقت خود را صرف قفل کردن درب منزل یا اتاق کنید، زیرا در صورت خروج خود به خود درب قفل می شود و احتیاجی به صرف زمان و انرژی برای قفل نیست  و  در هنگام برگشت هم به همین راحتی درب قابل باز شدن است.

4-این قفل ها دیگر مانند قفلهای مکانیکی یا قدیمی نیستند که وقتی با دیلم و یا وسیله ای به آنها ضربه بزنید واکنشی نشان ندهند و احتمال باز شدن داشته باشند . این قفلها در صورتی که احساس کنند کسی قصد تخریب آن ها را دارد با فعال کردن آلارم خود مانند یک دزدگیر عمل کرده و سعی در مطلع کردن اطرافیان و فراری دادن مهاجم دارد، «یعنی به زبان ساده قفلی است مجهز به دزدگیر»

نقطه ضعف قفل های هوشمند سری اول، عدم حساسیت و مقاومت در برابر شوک های الکتریکی بود. از آنجا که سارقین متوجه این موضوع شده بودند و تلاش می کردند از این طریق به گشودن قفل ها بپردازند، در نسل جدید قفل های هوشمند دیجیتال این مشکل برطرف شد و باز شدن این قفل ها توسط دیگران عملا غیر ممکن شد. به ویژه در ساخت و تولید قفل های برند بی ان به این مساله به شدت توجه شده است، به طوری که قفل های این برند حتی تحمل 3000 ولت شوک را داراست و در هنگام مواجه شدن با شوک های شدید چند ثانیه خاموش می شود.

5-دارای سیستم اعلام حریق  می باشد

یعنی قفلی  که علاوه بر قفل بودن و دزدگیر بودن در هنگام آتش سوزی آلارم می دهد و همانند یک سیستم هشدار حریق عمل می کند. قابلیت این را دارد که در صورت آتش سوزی و احساس حرارت بالاتر از 60 درجه شروع به آلارم کشیدن کرده و درب را اتوماتیک باز کند و به این ترتیب از حبس شدن کسی در محل جلوگیری کرده و باعث شود که ماموران اتش نشانی در صورت آمدن، بدون فوت وقت برای باز کردن درب به راحتی عملیات خود را آغاز کنند و باعث کاهش هزینه های جانی و مالی می شود .

6-مجهز به قفل کودک

در صورتیکه فرزند شما در منزل است می توانید قفل کودک رافعال کرده و خیالتان از این مساله که فرزندتان نمی تواند خارج شود.، آسوده باشد.

7-مجهز به قفل امنیتی

با فعال کردن این قابلیت،حتی اگر کسی رمز و کارت و… را هم داشته باشد، اجازه باز کردن درب را بدون هماهنگی ندارد.

8-دارای سیستم هوشمند هشدار ضعیف شدن باطری می باشد.

9- دارای کلید اضطراری دستی

 درصورت از کار افتادن و ضعیف شدن باطری به شما امکان می دهد به راحتی در را باز و بسته کنید.

10- زیبایی بسیار بالا و نصب بسیار راحت و امنیت بالای آن باعث می شود که استقبال بسیار بالایی از این نوع قفل صورت بگیرد.

EVER LOCK

مجموعه ای از قفل های متنوع از مدل ها و رنگهای مختلف همراه با نصب آسان و کارایی بسیار بالا قابل نصب به روی درب آپارتمان ،اتاق خواب، درب های اتاق های شرکت  و هتل ها می باشد.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

گیت فروشگاهی به سیستم امنیتی محافظت از کالا در فروشگاه ها و مراکز خرید اطلاق می شود که شامل یک یا چند آنتن است که در قسمت ورودی/خروجی فروشگاه نصب می شود. به علاوه بردهای الکترونیکی داخل آنتن ها  و تگ ها و لیبل هایی که به کالا سنجاق شده و به محض خروج غیرمجاز کالا از فروشگاه، با فعال شدن آلارم هشدار دهنده، فروشنده را آگاه می سازد.

با گسترش بازارهای جهانی، سرقت از فروشگاه ها افزایش و راه و روش های آن نیز گسترش یافته است. طبق گزارشات سازمان جهانی سنجش از فروشگاه ها، سرقت از فروشگاه ها در سه سال اخیر رشد بی سابقه ای داشته است که ضعف سیستم امنیتی فروشگاه ها اولین و مهمترین دلیل افزایش این نوع از سرقت به شمار می رود.

این حقیقت نشان دهنده این مهم است که می بایست توجه بیشتر و دقیق تری به مقوله امنیت در فروشگاه ها صورت گیرد. باتوجه به موارد ذکر شده، بهترین و موثرترین روش برای جلوگیری از سرقت فروشگاه ها استفاده از سیستم های دزدگیر فروشگاهی به دلیل اعلام سرقت در لحظه خروج کالا می باشد. این سیستم ها در کنار بازدارندگی، آرامش و سهولت فروش را برای مسئولان فروشگاه ها تامین می کنند. زیرا به دلیل دردسترس بودن کالاها برای مشتریان، استفاده از سیستم های دزدگیر فروشگاهی موجب افزایش فروش نیز می شود.

 

بهترین گیت فروشگاهی بهترین گیت فروشگاهی

همانطور که در مقاله های پیشین عنوان کردیم، گیت های فروشگاهی براساس نوع کاربرد و فرکانس در چهار دسته زیر قرار گرفته و از سیستم آن ها پیروی می کنند:

  • گیت فروشگاهی RF
  • گیت فروشگاهی AM
  • گیت فروشگاهی EM
  • گیت فروشگاهی RFID

مشهورترین این سیستم ها در ایران، سیستم RF می باشد که به دلیل قیمت مناسب آن رواج گسترده ای یافته است. سیستم AM که اندکی گران تر می باشد و سیستم EM به دلیل امکان فعال و غیر فعال سازی تگ های آن و همچنین قابلیت استفاده بر روی فلزات، از کارایی خاصی برخوردار می باشد. علیرغم اینکه هر چهار نوع سیستم در کشورهای پیشرفته استفاده می شود، دو نوع سیستم EM و RFID به علت قیمت بالای آن ها، در ایران به کاربرده نمی شوند و در واقع تکنولوژی این سیستم ها تا به امروز عملا وارد ایران نشده است. بنابراین تمرکز ما در این مطلب بر روی گیت های فروشگاهی با سیستم RF و AM خواهد بود.

در صورتی که علاقمند هستید در مورد سه نوع سیستم مختلف گیت های فروشگاهی و نحوه کار آن ها جزئیات بیشتری بدانید، مقاله انواع گیت فروشگاهی را مطالعه کنید.

بهترین گیت فروشگاهی

و اما ممکن است برای بسیاری از شما صاحبان کسب و کار فروش کالا این سوال پیش بیاید که بهترین نوع گیت فروشگاهی برای زمینه فعالیت شما کدام است؟

جواب این سوال بستگی به صنف فعالیت و نوع محصولات شما، اندازه ورودی فروشگاهتان و از همه مهم تر هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید دارد. و همچنین برای محصولات شما بهتر است از چه نوع تگ و لیبلی استفاده شود؟

تگ های سیستم های دزدگیر فروشگاهی شامل تگ های نرم و سخت می باشند. منظور از تگ سخت، تگ های پلاستیکی همانند تگ صدفی، تگ گلفی، مستطیلی و … می باشند که با مگنت جدا کننده از پوشاک یا کالا جدا شده و برای استفاده مجدد نگهداری می شوند. تگ های نرم به صورت برچسب یا لیبل بوده و به هنگام فروش کالا توسط دستگاه خنثی کننده با دی اکتیور خنثی شده و همراه با کالا از فروشگاه خارج می شود.

هر مشتری در هر صنفی که باشد می تواند از هردوی این سیستم ها استفاده کند.RF مخفف Radio Ferquency است و به صورت مغناطیسی عمل می کند.  AM مخفف  Acousto Magnetic به صورت سیستم آنالوگ یا فرکانسی یا رادیویی عمل می کند.

صاحب فروشگاه هر سیستمی را که انتخاب کند قطعا با محدودیت هایی رو به رو خواهد بود. برای مثال در فروشگاه پوشاک می توان از گیت AM  و تگ آن استفاده کرد. سیستم های فروشگاهی نسبت به فلز و شبه فلز ضعیف عمل می کنند و معمولا خطا دارند. در سیستم های AM این وضعیت بهتر بوده و خطا کمتر است. اما در سیستم های RF این خطا به قدری است که سیستم اصلا عمل نمی کند.

برای فروشگاه پوشاک چه از  سیستم RF استفاده کنید و چه از سیستم AM بین تگ و لیبل ناچار به انتخاب تگ هستید.

قیمت مناسب، عمر طولانی تر، خدمات آسان تر و ارزانتر از مزایای گیت های RF است.

سیستم AM از این جهت که نسبت به فلزات حساس است و بهتر عمل می کند، مناسب است اما قیمت گرانتر، خدمات سنگین تر و عمر کمتر از معایب آن نسبت به سیستم RF می باشد.

در هر صورت بعد از انتخاب هر سیستم فارغ از اینکه RF یا  AM  بوده باشد، مجددا محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، فروشنده لوازم آرایشی می تواند از هر دوسیستم استفاده کند. برای اتصال تگ نیاز است که کالا سوراخ شود. از آنجایی که در لوازم آرایشی مانند کرم های تیوپی، عطر، ادکلن و … امکان سوراخ کردن کالا به هیچ عنوان وجود ندارد، ناچار به استفاده از لیبل هستند. از طرفی سیستم RF در عبور از  مایعات و برخی از فویل ها مشکل دارد و در محصولات آرایشی فقط تا 60 درصد محصولات را جوابگو است. مانند شانه ها، بورس ها و برخی از ادکلن و اسپری هایی که دارای درب پلاستیکی هستند. در اصناف لوازم آرایشی سیستم AM بیشتر مورد توجه است، به این علت که هم لیبل های نازک تری دارد وهم از فویل و مایعات به راحتی عبور می کند.

به عنوان مثالی دیگر برای کتابفروشی ها محدودیتی در استفاده از سیستم های RF و AM نیست و لیبل RF برای تمامی کتاب ها جوابگو است. در این شرایط بین این دو سیستم، مزیت RF بیشتر است چرا که دارای قیمت ارزان تر، خطای کمتر و  خدمات راحت تری است. بنابراین در کتابفروشی ها اکثرا از سیستم RF به همراه لیبل و در لوازم آرایشی ها از سیستم AM به همراه لیبل استفاده می شود. در بحث پوشاک هم می شود از هر دو سیستم به همراه تگ استفاده کرد. چون لیبل توسط چسب به کالا متصل می شود پارچه و لباس قابلیت این را ندارد که چسب را نگه دارد و از اینرو امنیتی نخواهد داشت و طبیعتا استفاده از تگ در سیستم RF و AM برای پوشاک بسیار مناسب تر است.

به طور کلی در محصولاتی مانند پوشاک، کتاب و پلاسکو ترجیحا از RF استفاده می شود اما همانطور که در بالا شرح دادیم، در فروش کتاب و لوازم آرایشی حتما از لیبل و در فروش پوشاک باید از تگ استفاده شود. لوازم بهداشتی و خواربار فروشی نیز از لیبل استفاده می کنند.

شرکت BNB با بیش از سه هزار پروژه در ایران از معتبرترین برندها در زمینه سیستم های حفاظتی می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید گیت فروشگاهی با ما تماس بگیرید و یا از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

تفاوت های گیت های AM و RF

ای ام مخفف آکستومگنتیک می باشد همان طور که از نام گیت فروشگاهی با تکنولوژی ای ام پیداست فرکانس کاری این تکنولوژی در محدوده فرکانس های صوتی بوده که رنج ان ان 58 کیلو هرتز می باشد. گیت فروشگاهیRF یا (Radio Frequency) دارای 4 فرکانس استاندارد 3.25 مگاهرتز، 4.75 مگاهرتز، 8.2 مگاهرتزو 10.2 مگاهرتز (رایج ترین فرکانس این سیستم ها 8.2 مگاهرتز است) می باشد . دستگاه های RF به نسبت سایر دستگاه های AM و EM هم از لحاظ هزینه تمام شده گیت ضد سرقت و چه از نظر هزینه تگ دزدگیر لباس و یا لیبل های دزدگیر که بصورت یکبار مصرف می باشند، بسیار مقرون به صرفه تر می باشند. از این رو بسیار فراگیرتر هستند . سیستم های دزدگیر فروشگاهی با تکنولوژی RF برای فروشگاه های لباس، کتابفروشی ها، فروشگاه لوازم پلاستیکی و هایپر مارکت ها بسیار مناسب می باشند.

گیت فروشگاهی

محدوده فرکانسها و تفاوت ها

فرکانس کاری گیت فروشگاهی AM حدود هزار مرتبه کمتر از گیت فروشگاهی RF است ، کمتر بودن فرکانس کاری یک مزیت و یک عیب برای این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی RF رقم زده است . با کاهش فرکانس ضریب نفوذ بر روی فلزات بیشتر می شود لذا گیت فروشگاهی AM عملکرد بهتری نسبت به گیت فروشگاهی RF در کاربری هایی که دارای اجناس فلزی یا مشتقات فلز مانند فروشگاههای لوازم جانبی موبایل، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی دارد ، اما با کاهش فرکانس کاری این مسئله خود را بیشتر نمایان می کند و آن هم نویزپذیری در گیت های فروشگاهی AM بیشتر است لذا گیت فروشگاهی AM تداخل و نویز بیشتری از محیط اطراف خود می گیرد. گیت فروشگاهی AM به راحتی می توانند در مجاورت هم کار کنند و بر روی هم تداخل ایجاد نمی کنند. البته عدم تداخل برای گیت های تولیدی هرکارخانه با هم متفاوت است . اما متاسفانه تنوع تگ فروشگاهی در تکنولوژی AM بسیار کمتر از تکنولوژی RF است .

اختلاف قیمت ها 

قیمت گیت های فروشگاهی AM بدلیل مزایایی که نسبت به گیت های فروشگاهی RF دارد و همچنین فاصله پوشش دهی بیشتری دارا می باشد لیبل ها و تگها و گیت فروشگاهی AM کلا نسبت به فلزات ، وسایل الکترونیکی و لوازم بهداشتی دارای خطای کمتری می باشد برای همین دلیل گیت فروشگاهی محبوب موبایل فروشی ها و لوازم موبایل فروشی می باشد .

پیچیدگی ها

ولی با توجه به محاسنی که دارد دارای پیچدگی های خاص خود نیز می باشد قیمت نسبتا بالا پیچیدگی سیستم کار کرد آن مخصوصا در هنگام تنظیم کردن یا تعمییرات که بعضی اوقات مجبور به تعویض قطعات می شوند که ممکن است هزینه بالایی داشته باشد کلا می توان گفت گیت فروشگاهی AM دارای هزینه نگهداری بالای می باشد .لیبل گیت فروشگاهی AM به صورت مستطیلی شکل می باشد و شامل چند ورق فلزی که یک محافظ پلاستیکی دارد که معمولا به ابعاد 1در 5 می باشد که به صورت صاف باید چسبیده شود خمیده بودن آن باعث خطا میشود برای خنثی کردن لیبل AMباید از خنثی کننده AMاستفاده کرد که قیمت آن معمولا کمی بالاتر ازخنثی کننده ار اف می باشد.

نقطه ضعف و قوت

اما از نقطه ضعف دستگاه های RF این است که یک دستگاه RF به سبب جاروب فرکانسی مداوم در محدوده مشخص، ممکن است دچار تداخل با دیگر دستگاه های مجاوری گردد که در فرکانس مشابه کار میکنند یعنی یک دستگاه RF میتواند نقش تگ RF را برای گیت های RF دیگر شبیه سازی کند و از آنجاییکه تقریبا هیچ استاندارد مشخص جهانی برای گیت های ضد سرقت فروشگاهی RF تعریف نشده است، بحث تداخل یکی از معضلات گیت های هم فرکانس RF میباشد. فروشگاه شماره یک را در نظر بگیرید که در آن یک گیت فروشگاهی RF با فرکانس 8.2 مگاهرتز نصب شده است و دستگاه به خوبی کار میکند. بعد از مدتی یک گیت RF از یک کمپانی دیگر و هم فرکانس (8.2 مگاهرتز) در یکی از فروشگاه های مجاور(شعاع 150 متری) نصب میگردد. در این صورت احتمال از کار افتادن دستگاه فروشگاه شماره یک وجود دارد یا احتمال از کار افتادن دستگاه نصب شده در فروشگاه دوم به دلیل تداخل با دستگاه فروشگاه اول وجود دارد. مختل شدن کارکرد فنی گیت RF یا مختل کردن یک گیت RF توسط گیت دیگر، بستگی به پارامتر های متعددی از جمله سرعت جاروب فرکانسی، میزان توان تشعشعی فرستنده آنتن گیت، حساسیت گیرنده و فاصله دو گیت نصب شده از یکدیگر دارد.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

دزدگیر لباس و ایجاد موانع برای دور زدن گیت ها

گیت های فروشگاهی وظیفه ی اصلی خودشونو که بر اساس ارسال امواج الکترومغناطیسی است انجام می دهد . ولی امکان داره که در بعضی مواقع دچار مشکلاتی در انجام وظیفه ی خودشون بشن و امواج مزاحم الکترومغناطیسی ( نویزها ) باعث تداخل امواج و تاثیر زیادی در ایجاد نویز بر روی گیت های فروشگاه شما دارد

عواملی که می توانند موجبات پیدایش این امواج و نویزها گردند عبارتنداز دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی مانند لامپ های نئون , کولرها , کابل های حامل جریان برق در محدوده ی گیت ها و غیره …… می باشند . اگر میخواهید که دستگاه شما خیلی خوب کار کنه  باید خیلی مراقب وسایل تولید کننده امواج مزاحم در نزدیکی این گیت ها باشید مخصوصا ویترین که تجربه نشان می دهد که بیشتر مشتریان عزیز این نکته را در نظر نمیگیرن و از وسایل ایجاد کننده نویز در ویترین خود استفاده میکنند پس حتما به این نکات توجه کنید

بهترین گیت فروشگاهی

الف ) کابل های عبور جریان های برق

یکی از اصلی ترین منابع ایجاد نویز ( امواج مزاحم مغناطیسی ) همین کابل های به ظاهر ساده فروشگاه ها می باشد طیف امواج رادیویی  یک مقوله سه بعدی (زمان- مکان – فرکانس) است بطوریکه با تغییر یکی از ابعاد بدفعات مورد استفاده واقع میشود و بستر لازم برای تأمین هرگونه ارتباط رادیویی است. طیف امواج رادیویی از دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری قابل بررسی است. طیف فرکانس رادیویی بستر لازم برای تأمین هرگونه ارتباط  بیسیمی درباندهای مختلف طیف رادیویی است. امواج در فرکانسهای مختلف، دارای ویژگیهای مختلف انتشاری می باشند

توجه کنید که در صورتیکه فاصله ی مابین آنتن گیرنده با سیمی که جریان برق دارد کم باشد و همین طور جریان با سیم آنتن گیت موازی باشد بر روی گیت ها اثر نویز بیشتر مشاهده خواهد شد برای نمونه می توان گفت با توجه به منبع تغذیه ی یک وسیله ی برقی با مصرف بیشتر باید فاصله ی آنتن گیرنده ی شما فاصله ی کمتری باشد . برای رفع این مشکل متخصصان ما در حوزه نصب  بیان میکنند که میتوانید یک عامل نویزگیر را روی این سیم ها قرار دهید مثلا یک پوشش الومینیومی دور این سیم ها بپیچید که مانع از تاثیر این امواج بروی این گیت ها شوند

 

ب ) انواع لوازم برقی

حتما حواستون به لازم الکتریکی اطراف این گیت ها باشه یکی از این وسایل همین مودم ها هستند که حتما فاصله مودم را از این گیت ها رعایت کنید دومین مورد همین تلفن های بیسم معمولی هستند که در فروشگاه ها استفاده میشه که ترجیحا پیشنهاد ما استفاده شما از تلفن های دارای سیم می باشد و سومین مورد تلفن همراه شما می باشد که حتما میز خود را در فاصله مناسب از این گیت های قرار دهید که در مواقع رد شدن تداخل نویز ایجاد نشود و چهارمین مورد همین لوازم الکترونیکی مثل چاپگرها و دستگاه های فکس هستند و اخرین مورد هم سیستم های صوتی می باشد که حتما لوازم پخش و صوت خود را در فروشگاهتون در جایگاه مناسب قرار دهید

ج )ترانس های برق

ترانسفورماتور یا در عموم بهش بیشتر ترانس میگن یک المان یا قطعه ای هست که از دو سیم پیچ تشکیل شده که معمولا این سیم ها روی هسته فلزی که جنس های مختلفی داره پیچیده میشه مثلا در تلویزیون یک ترانس کاهنده برای مدارات داریم که ولتاژ را کم میکنه مثلا به 24 ولت  و یک ترانس افزایند داریم که 220 ولت را تبدیل میکنه به 5 هزار ولت !واسه همین پیشنهاد ما اینکه اگر دستگا الکترونیکی دارید حتما فاصله مناسبی از گیت ها بهش بدید

د ) نویزهایی که در برق شهری موجود می باشند .

معمولا در شبکه برق مصرف کننده وجود دارند که باعث ایجاد نویز و تداخل رادیویی و الکترو مغناطیسی در خطوط برق شهر می شوند . برای پیشگیری از این مشکل ، در دستگاههای UPS فیلترهایی در نظر گرفته شده تا اثرات ناشی از نویز را تا حد زیادی کاهش دهد . نویز الکتریکی می تواند باعث Hang کردن گیت ها و در نتیجه باعث نویز در دستگاه ها شود

 

قرار دادن گیت فروشگاهی در فاصله ی مناسب

داشتن فاصله ی زیاد ما بین دو پایه گیت باعث می شود که عملکرد سیستم دزدگیر تا حدودی کاهش پیدا کند . از بین تمامی عوامل تعیین کننده ای که می توان فاصله ی بین دو پایه گیت فروشگاهی و یا همان دو آنتن را محاسبه کرد عواملی همچون میزان نویز محیط اطراف , نوع تگی که برای دزد گیر فروشگاهی مورد استفاده قرار گرفته است میزان خطایی که برای صاحب و یا مدیر فروشگاه قابل قبول است می باشند . یک مثال برای اثبات این مطلب ” اگر شما دارای یک مغازه ای با محیط پر نویز می باشید در این مواقع شما باید فاصله ی بین دو پایه ی گیت را بسیار کمتر از فاصله ی تعریف شده تعیین کرده باشید

زیبایی دکوراسیون فروشگاه ها با نحوه جانمایی گیت فروشگاهی ارتباط مستقیم دارد .

حتما به این نکته توجه کنید که همان طور که گفته شد دکور مغازه شم تاثیر به سزایی روی نویز دستگاه گیت شما دارد پس حتما اطراف این گیت هارو با وسایل دارای نویز و تگ پر نکنید که کاری بسیار اشتباه هست

تداخل دو دستگاه گیت فروشگاهی نصب شده در کنار هم در دو فروشگاه

همین طور که گفتیم اساس کار دزدگیر فروشگاهی بر پایه ی امواج مغناطیسی است  تمامی دزدگیر های فروشگاهی دنیا دارای محدوده ی فرکانسی تعریف شده و یا مشخصی می باشند . در صورتی که دزدگیر فروشگاهی همسایه ی شما با دزدگیر فروشگاهی پوشاک خود شما , در فاصله ی نزدیک و هم فرکانسی شما قرار داشته باشد , امکان دارد که با هم تداخل پیداکنند و باعث ایجاد مشکل در عملکرد یکدیگر می شوند . همینطور برای همدیگر باعث ایجاد خطا یا بوق اشتباه می شوند . شما می توانید با استفاده از گیت هایی با فرکانس های مختلف , مشکلاتی از این قبیل را از بین ببرید . اگر در محیط های شلوغی هم مانند بازارها و پاساژها تمایل به نصب گیت فروشگاهی دارید ما به شما توصیه می کنیم پیش از این که این گیت ها را نصب نمایید حتما تماسی با شرکت ما بگیرید تا کارشناسان فنی ما در اسرع وقت به حضور شما رسیده و فرکانس های اطراف شما را شناسایی کرده و فرکانسی متفاوت با فرکانس دستگاه اطراف شما در نظر بگیرند

  • مهدی عزیزخانی