گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طی سلسله مقاله های که در مورد گیت فروشگاهی و دزدگیر فروشگاهی RF به یکی دیگر از گیت های پرمصرف در ایران یعنی گیت فروشگاهی یا دزدگیر ضد سرقت AM می رسیم که به قدر حوصله این مقاله به آن می پردازیم

AM( Acousto – Magnetic )

اسم علمی و کامل آن می باشد .که این نوع گیت های فروشگاهی یا دزدگیر لباس مشخصا بر روی فرکانس 58 کیلوهرتز کار می کند که معمولا دارای یک باکس ( یا منبع تغذیه ای اصلی می باشد ) که قابلیت متصل شدن به یک یا دو آنتن را دارا می باشد که هر کدام از آنتن هم  دارای برد کوچک داخل شان می باشد که امکان کارکردن با یک یا دو آنتن را نسبت به عرض ورودی دارد هم با لیبل و هم با انواع تگ های گیت فروشگاهی.

لیبل ها و تگها و گیت فروشگاهی AM کلا نسبت به فلزات ، وسایل الکترونیکی و لوازم بهداشتی  دارای خطای کمتری می باشد برای همین دلیل گیت فروشگاهی محبوب موبایل فروشی ها و لوازم موبایل فروشی می باشد .

ولی با توجه به محاسنی که دارد دارای پیچدگی های خاص خود نیز می باشد قیمت نسبتا بالا پیچیدگی سیستم کار کرد آن مخصوصا در هنگام تنظیم کردن یا تعمییرات که بعضی اوقات مجبور به تعویض قطعات می شوی که ممکن است دارای هزینه بالایی داشته باشد کلا می توان گفت گیت فروشگاهی AM دارای هزینه نگهداری بالای می باشد .

لیبل گیت فروشگاهی AM به صورت مستطیلی شکل می باشد و شامل چند ورق فلزی می باشد که یک محافظ پلاستیکی دارد که معمولا به ابعاد 1در 5 می باشد که به صورت صاف باید چسبیده شود خمیده بودن آن باعث خطا میشود برای خنثی کردن لیبل AM باید از خنثی AM استفاده کرد که قیمت آن معمولا کمی بالاتر از خنثی کننده ار اف می باشد .

گیت فروشگاهی AM دارای تنوع بالای تگ می باشد نسبت به دیگر گیتهای فروشگاهی  مانند پنسیل ، سنسورماتیک ، مثلثی ، صدفی و شل . . .

در مورد جدا کننده می توان گفت جدا کننده RF و AM هیچ تفاوتی باهم ندارد چون قفل های تگها باهم فرقی ندارد  (به جز تگ سنسورماتیک)

تگهای AM هیچ تاثیری بر روی گیت فروشگاهی ار اف ندارد و تگ ار اف هیچ تاثیری بر روی دزدگیر پوشاک AM ندارد.(یعنی از هم مجزا می باشند )

می توان گفت تنوع تگ های AM موجود در بازار  از تگ ار اف بیشتر  می باشد .

 تگ پنسیل گیت فروشگاهی AM که دارای دو مدل مختلف می باشد که بند دار( لنیارد سر خود ) یا بی بند می باشد که بند دار ها برای کالا های مانند کیف ، کفش و یا اجناسی فروشنده تمایلی به سوراخ کردن آن ندارد و یا در صورت سوراخ کردن به آن آسیب می رسد  و نوع دیگر سوزن دار است که به لباس زده می شود با سوزن . . ( البته این مدل ار اف نیز دارد)

تگ سنسورماتیک دزدگیر پوشاک  AM که در دو نوع دم کوتاه و دم بلند می باشد که هر دو آنها در بازار موجود می باشند که جدا کننده مخصوص خود را دارند که بصورت برقی یا دستی می باشد که قیمت هر دو آنها از تگ باز کن معمولی بیشتر می باشد .

تگ مثلثی گیت ضد سرقت AM به صورت مثلث شکل می باشد که سوزنی جدا دارد که به آن خورده می شود از تگها دیگر بسیار سبک می باشد که معمولا در لباس کودک یا لباس ظریف استفاده می شود .

تگ مستطیلی دزدگیر لباس که مستطیلی شکل می باشد و سوزن دارد از تگها دیگر بسیار سبک می باشد که معمولا در لباس کودک یا لباس ظریف استفاده می شود . . ( البته این مدل ار اف نیز دارد)

تگ عینک گیت فروشگاهی AM که از نام آن مشخص است که مخصوص عینک می باشد که معمولا بر روی دسته عینک سوار می شود و جدا کننده مخصوص خود در دارد . ( البته این مدل ار اف نیز دارد)

تگ های شل (صدفی) و گلفی و. . .

 این مقاله به توضیح مختصری از گیت فروشگاهی AM و معرفی تعدادی از تگ های معرف AM پرداخته است . امیدوارم قابل  استفاده برای شما دوستان باشد .

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • مهدی عزیزخانی