گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

۳۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیفیت خوابگاه ها در ایران

 

فارغ از تب و تاب قبولی در دانشگاه، گاه امری که هیجان قبولی را دوچندان می‌کند، نقل و انتقال به یک شهر دیگر برای تحصیل است. این مهاجرت در بدو امر ممکن است مهاجرت کوچکی به نظر برسد، اما در دل همین کوچکی مشکلات بزرگی نهفته است که هرکدام می‌تواند زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات دیگر و حتی بازگشت زودهنگام فرد به زادگاهش و ترک تحصیل باشد.

 

پایان دبیرستان، آغاز آرزوی بزرگ راه یافتن به دانشگاه است. خیلی افراد مسیر رسیدن به فردایی مطلوب تر، شغل بهتر و عزت و موقعیت اجتماعی را در ورود به دانشگاه می دانند، اما این مسیر بی شک دارای فراز و نشیب‌هایی است. گذر از سد کنکور و قبولی در رشته مورد علاقه، تأمین هزینه های دانشگاه و خیلی چیزهای دیگر برای آنهایی که به دانشگاه‌هایی دور از شهر و استان خود راه پیدا می‌کنند، مشکل است.

 

در کنار این مشکلات، وقتی دانشجویی در میان انبوهی از کتاب‌های روی هم چیده شده، به دنبال جزوه ای می گردد، اما آن را نمی یابد، کلافه است. از این همه شلوغی، کتاب، لباس و بی خیالی هم اتاقی‌هایش خسته شده؛ در حسرت حیاط سبز و دلباز خانه شان آهی می کشد و دلش برای دیدن لبخند پرمهر مادر، شیطنت‌های خواهر و نگاه گرم پدر تا کیلومترها آن سوتر، پرواز می کند.

 

اتاق های پرجمعیت

یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان چگونگی اسکان آنها دور از خانواده و موضوع آشنای خوابگاه‌های دانشجویی است که البته در ارتباط با دانشجویان دختر در ابعاد بیشتری رخ نشان می دهد. خصوصیات فرهنگی جامعه، محدودیت امکانات خوابگاه‌های دانشجویان دختر در مقابل افزایش قابل توجه آنها، وابستگی روحی و عاطفی بیشتر دختران خانواده از جمله دلایل این امر است. کم نیستند دانشجویانی که به کمبود امکانات رفاهی، ازدحام بیش از حد دانشجو در اتاق خوابگاه‌های بی کیفیت، وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه ها، نبود امکانات امنیتی و حفاظتی، نبود فضاهای مطالعه معترض هستند و هر روز صدایشان از دانشگاهی بلند می شود.

 

پذیرش دانشجویان

در دو سال گذشته درصد پذیرش دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها معکوس شده، چنانچه آمارها نشان می دهد ورودی دختران به دانشگاه‌ها در سال گذشته 57 درصد بوده است. از آنجا که لازمه بازدهی علمی مطلوب، آرامش روانی است و بحث امنیت و اسکان دختران دانشجو مهمترین عامل برای این آرامش است، اختصاص بودجه برای گسترش خوابگاه‌ها با در نظر گرفتن همه شرایط نکته ای است که باید به آن توجه کرد.

والدین دوشادوش مسئولان خوابگاهی

در فضایی پر از آدم‌های مختلف با سلیقه‌های رنگارنگ، ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و این مختص خوابگاه‌های دانشجویی نیست. بخش مهم این قضیه به خانواده ها ونحوه تربیت فرزندان آنها بر می گردد و مشکلات از آنجا به درون خوابگاه‌ها می آید. بنابراین اخلاق خوب و بد در این اماکن ریشه در رفتار فرد در خانواده و تربیت او دارد و هرچه قدر هم که مسئولان به کیفیت خوابگاه‌ها و ارائه سرویس‌های آن بپردازند اما از یک حدی بیشتر نمی توانند رفتار دانشجویان را در برخورد و تعامل با یکدیگرعوض کنند. این مسئله نشان می دهد که خوابگاه‌ها ، اعضایی که در آن زندگی می کنند را باید  اصلاح کرد و به حل مشکلات ریشه‌ای آنها پرداخت.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

WWW.KHABGAHYAR.COM

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو

همانطور که میدانید خودرو یکی از مهمترین وسایل برای جا به جایی انسان و حمل و نقل وسایل محسوب میشود و همین ارزش سبب شده است تا خط تولید خودرو در کشور های جهان روزانه در حال افزایش است.در ایران نیز همانند سایر کشورها شاهد افرایش روزافزون تعداد خودروها هستیم که با نام ها و مشخصات فنی مختلف روانه بازار میشوند اما اکثر انها دارای ضعف های امنیتی بسیاری هستند و نمی شود به انها اعتماد کرد. همین سبب شده است که رانندگان از سیستم امنیتی دیگر نیز استفاده کنند این سیستم ها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله به برخی از انها میپردازیم.

متداول ترین سیستم های امنیتی خودرو

در دهه های اخیر استفاده از قفل های مختلف رایج بوده است. از جمله این قفل ها میتوان قفل فرمان و قفل پدال خودرو را نام برد و یا استفاده از دزدگیر شرکت سازنده که بر روی خودروها نصب هستند.اما اکنون به گذشت زمان و پیشرفته تر شدن راه های سرقت ،دیگر این سیستم های امنیتی کاربرد زیادی ندارند و سارقان راحت میتوانند از پس انها بربیایند و درصد سرقت خودرو ها روز به روز در حال افزیش است.

بهترین سیستم امنیت خودرو

اما یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های امنیت خودرو که در حال حاضر شرکت های خودروسازی مطرح دنیا نیز از ان استفاده میکنند جی پی اس خودرو است. شاید سیستم هایی مانند قفل فرمان و قفل پدال و دزدگیر خودرو تا قبل از اینکه سارق ماشین را سرقت کند کارایی داشته باشند اما پس از ان هیچ کارایی و کاربردی ندارد و فردی که ماشینش به سرقت رفته است تنها میتواند با مراجعه به مراجع قانونی و ثبت شماره پلاک سرقت انرا پیگیری کند و اگر خوش شانس باشد بعد از از چند هفته ممکن است که پیدا شود. امروزه سیستم ماهواره ای جی پی اس به ما کمک میکند که به صورت هوشمند از سرقت خودرو خود مطلع شویم و سارق در هر محدوده ای از کشور که باشد ما میتوانیم انرا ردیابی کنیم و با مراجعه به مراکز قانونی جلوی سارق اتومبیل خود را بگیریم.

متاسفانه قیمت خودرو در کشور ما بدلیل تحریم های فراوان، روزانه درحال افزایش است و با توجه به بالارفتن میانگین سرقت ها در سال های اخیر، توصیه میشود که از اموالتان بدرستی حفاظت کنید و امنیت کامل انرا به ارمغان بیاورید.

 

شرکت BNB با بیش از 15 سال سابقه کار در حوضه امنیت میتواند در این زمینه به شما خدمات ارائه دهد. اگر هرگونه سئوالی درمورد سیستم های امنیت خودرو(جی پی اس) دارید میتوانید همین حالا با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

Travel to Isfahan

Travel to Isfahan

Isfahan is the third largest city in Iran after Mashhad and Tehran. The beautiful texture of the city, historical minarets and beautiful works of art from the Safavid era have been left. Many monuments are registered in UNESCO. It is interesting that Isfahan and Rasht are registered as two creative cities in the network of creative cities of the world in UNESCO. To raise your awareness, we inform you that according to UNESCO standards, it is a creative city that uses the abilities of citizens and their innovation in urban development. In addition to beautiful buildings and historical monuments, the good treatment of citizens with travelers and guests of the city has attracted and expanded tourism in the city. Among the beautiful buildings of Isfahan, we can mention Naghsh Jahan Square, 33 Bridges, Khajoo Bridge, Aali Qapo, Chehel Soton Palace.

1394a79b b1a2 44bb a5a3 0020f287a008 300x200 - Travel to Isfahan

The moving minaret, the extraordinary architecture of this building has attracted everyone’s attention, with the movement of one minaret, the other minaret becomes moving and lively, which is why it is called the moving minaret. Each tower is 9 meters wide and 17 meters high. Year of construction 716 lunar.

Thirty-three bridges, this bridge is built on the Zayandeh River, designed by Hossein Bana Esfahani. It has 33 openings. It is 295 meters long and 14 meters wide. Europeans, such as Percy Sykes and Dan Garcia, considered it one of the world’s first steps.

300x172 - Travel to Isfahan

Note that in addition to the tourism industry, there are other large factories and industries in Isfahan, for example, most gold workshops and factories in Isfahan.

I will tell you about the beautiful handicrafts of Isfahan, which is considered as a symbol for this city. Engraving, carpet weaving, woodcarving, metalwork, etc. are among the handicrafts of Isfahan, which I definitely recommend. If you travel to this city, be sure to prepare a souvenir for yourself, because it is both beautiful and valuable, and a hand-made work of art. Has been created. Craft image

نقش جهان اصفهان 17 300x200 - Travel to Isfahan

Climate of Isfahan

Isfahan’s geographical location has attracted more tourists. Why??? Because this city is located near the largest river in the central plateau or Zayandeh River. On the other hand, the Najan forest is located on the banks of the Zayandeh River. In order to better feel the water and the weather, I can tell you the temperature, in summer it is maximum 39 degrees Celsius and in winter it is minus 18 degrees Celsius.

019578fd fffc 459d 94b4 0ca633fa36a2 300x188 - Travel to Isfahan

 

The official language in the city of Isfahan

Since you may be confused that you may not have trouble speaking and conveying the meaning in Isfahan, we promise you that the people of Isfahan speak the same Persian language with a sweet and charming Isfahani accent. There are really few people who do not want to hear the dialect of Isfahanis. Dear did not enjoy. Of course, from this tribune, we inform the dear people of Isfahan that they should learn ordinary English sentences as much as possible, so that both tourists are more comfortable and they can establish a more attractive relationship. At the same time, this will attract more tourists, and the more tourists are attracted, the more currency will enter the city and the greater the economic prosperity in the city.

If dear tourists want to worship, there are many churches in this city, especially in Julfa region.

 

unnamed 300x300 - Travel to Isfahan

Foods and snacks

Iran is one of those countries that everyone who has traveled to this country must have enjoyed the food. Its great variety of food has been interesting to everyone. Local dishes of Isfahan such as eggplant, sham pen, stew of yogurt and roast. But I want to tell you something that I do not know where I have told you, the most delicious kebab you can eat in your life is Golpayegan kebab in Golpayegan region and the best honey available is Khansar honey. Because these areas are in the pastures, their unique climate promotes the growth of plants and healthy livestock, so you can find good dairy and meat there.

11296905 359 300x174 - Travel to Isfahan

How to travel to Isfahan?

There are several ways: 1. Aircraft, which is relatively more expensive.

  1. Tourist tours, you can search for a suitable tour with good conditions with a little searching.
  2. Rental cars, if you decide to travel alone, we suggest you rent a car for two reasons: 1- Be independent. 2- Do not get involved in taking a taxi at any stop and visit of places. 3. Taxis are not fixed, car rental is often cheaper.

We hope you find our content interesting and useful.

www.rentalcariran.com

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

سفر دانشجویی به کیش و 13 تا از جذابترین جاذبه های گردشگری کیش

 

جزیره کیش یکی از مهمترین و جذابترین مقاصد گردشگری ایران است که باتوجه به مساحت کم، جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. احتمالا برای شما هم پیش امده که بخواهید به صورت دانشجویی و با دوستانتان به جزیره زیبای کیش بروید و اولین چیزی که به فکرتون می افته محل سکونت ویا اقامت در کیش است که بدلیل هزینه های بالای هتل ها و بودجه کم خودتان ، مقصد دیگری را انتخاب میکنید که زیاد علاقه ای بهش ندارید  ، اما ما براتون پیشنهاد بهتری دارم . شما میتونید به جای عوض کردن مقصد سفرتون(که ما اصلا پیشنهاد نمیکنیم) و اقامت درهتل های پرهزینه میتونید اقامتگاه ها و خوابگاه های باکیفیت وبا محیط عالی رو در جزیره زیبای کیش انتخاب کنید تا هم از سفرتون لذت ببرید و هم هزینه های سفرتون رو کاهش بدید ،حالا که قصد سفر به کیش را دارید خوب است که قبل از شروع سفر برای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش برنامه ریزی کنید. در این مطلب قصد داریم 13 جاذبه گردشگری کیش را به شما معرفی کنیم.

زیبایی ها و جاذبه های گردشگری کیش باعث شده اند که این جزیره لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص دهد. در این مطلب که به نوعی راهنمای سفر به کیش محسوب میشود، جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. تفریحات آبی

اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید. خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه میشوند.

اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!

 

2. مسیر دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس بگیرید.

نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

 

3. کشتی یونانی

در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شده بود و در طول عمرش مالکان مختلفی داشت، اما آخرین مالک آن یک یونانی بود. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب، منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند.

 

4. ساحل مرجانی

بی شک یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب میشوند. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های آن به شمار میرود.

در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است! این ساحل به کلوب های ورزش های آبی نیز مجهز است و از قبل میتوانید برای فعالیت های موردعلاقه تان جا رزرو کنید.

 

5. شهر زیر زمینی کاریز

ایرانیان قدیم برای مقابله با بحران ، آب قنات حفر میکردند. قنات به چاهی عمودی میگویند که در سطحی شیب دار حفر میشود. کاریز یکی از جاهای دیدنی کیش نیز نمونه ای از قنات‌های قدیمی است که 2500 سال قدمت دارد. میتوانید در این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و چگونگی سیستم قنات را از نزدیک ببینید.

طول این تونل ها به بیش از 8 کیلومتر میرسد و به همین‌خاطر وقتی در اینجا قدم میزنید، انگار در شهری زیرزمینی هستید. در این سازه باستانی برای جذب گردشگر غرفه های صنایع دستی و یک چایخانه سنتی نیز برپا شده است.

 

6. شهر باستانی حریره

قدمت حریره به قرن هشتم میرسد و گفته میشود که در گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است. شهر باستانی حریره یکی از دیدنی های کیش در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و در گوشه وکنار نشانه هایی از معماری های دوران قدیم را در خود به‌ یادگار دارد. از همان ویرانه هایی که برجای مانده‌اند، معلوم است که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بود.

باستان شناسان براساس کاوش ها و حفاری های انجام شده، تخمین زده‌اند که شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفت و تقریبا 600 سال بعد متروکه شد.

 

7. آب انبار دوقلو

هنگامی که برای اولین بار آب انبارهای کیش را ببینید بدون شک معماری متداول در شهر یزد را در نظرتان زنده خواهد کرد. این آب انبار با معماری جالب توجه ،دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آنها است که وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده دارند.

در آب انبارها برای ایجاد تهویه طبیعی و نگه داشتن آب نزدیک به دمای انجماد از بادگیرها استفاده می شده است. بادگیرها هم که حتما میدانید، جزئی از معماری باستانی ایران محسوب میشوند.

 

8. لاک پشت های دریایی

لاکپشت های پوزه عقابی در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به این قسمت از سواحل جزیره بیایید، میتوانید از دور لاک‌پشت ها را ببینید که به سمت ساحل شنا میکنند و برای تخمگذاری چاله می کنند.

 

9. درخت سبز

مجموعه درخت سبز در قسمت شمالی جزیره در منطقه ای معروف به دره پرتغالی ها قرار دارد. این مجموعه در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان جزیره موسوم به درخت لور یا انجیر معابد ساخته شده است. این درخت معروف گویا چیزی حدود 600 سال قدمت دارد.

بسیاری بر این باورند که درخت فرخنده‌ای است، برای حاجت گرفتن به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می‌بندند. سایر قسمت های مجموعه نیز از فضای سبز تشکیل شده و جای مناسبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

 

10. پارک دلفین

این مجموعه تفریحی 170 هکتاری شامل استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که دیدن شان قطعا میتواند تجربه هیجان انگیزی باشد. اما تمام جذابیت های این مجموعه‌ فقط به موجودات دریایی ختم نمیشود و باغ های دل انگیزی همچون باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس نیز برای تماشا و لذت بردن از کیش به انتظارتان نشسته اند.

باغ پرندگان این مجموعه بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران را در خود جای داده است. خلاصه اینکه پارک دلفین کیش میتواند گزینه‌ تفریحی مناسبی برای همه سنین باشد.

 

11. جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از توابع جزیره کیش به شمار میرود که در میان جاذبه های برتر آن قرار دارد. این جزیره با وسعتی حدود 23 کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار است. هندورابی حدود 28 کیلومتر از کیش فاصله دارد اما مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن را دارد. جمعیت بسیار کمی در این مکان زندگی میکنند که در روستایی به نام هندرابی ساکن هستند و از طریق صید ماهی گذران زندگی میکنند.

 

12. پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره واقع شده و همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که برای سپری کردن اوقات فراغت شان به همراه دوستان و خانواده این مکان را انتخاب میکنند.

 

13. اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ تفریحی کیش با طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی احداث شده است و همانطور که از اسمش مشخص است، اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند.

این اسکله اغلب جوانان را به سمت خود جذب میکند. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت های دریایی و دلفین ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذابترین تفریحاتی هست که میتوانید به آنها بپردازید.

چطور به کیش سفر کنیم؟

بسیاری از مسافران جزیره کیش، سفر هوایی را ترجیح میدهند. سفر کردن به کیش آن هم با هواپیما ساده ترین و احتمالا در دسترس ترین راهی است که گردشگران پیش رویشان دارند. با خرید بلیط هواپیما کیش به صورت هوایی به کیش سفر کنید.

با این حال سفر زمینی به کیش هم لطف خودش را دارد؛ از هر سمت ایران که بخواهیم به جنوب و به سوی جزیره زیبای خلیج فارس حرکت کنیم، بدون شک مسیری دیدنی در انتظارمان است. همین مسیر و همین ماجراجویی است که بسیاری را ترغیب میکند به جای آنکه یکی دو ساعته به کیش بروند، ساعت ها در راه باشند.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

افتتاح بوتیک

افتتاح بوتیک
آیا تا به حال شده بخواهید بوتیک یا فروشگاه پوشاک راه اندازی کنید اما هر بار ایده های شما درست از آب در نیایند و به بن بست برسید؟

اﻣﺮوزه ﺑﺎ ﺷﺪت ﮔﺮﻓﺘﻦ رﻗﺎﺑﺖ در ﺑﺎزار، ﺧﺮده ﻓﺮوﺷﺎن دﻳﮕﺮ ﺑﺎ اﻳﺠﺎد ﺗﻤﺎﻳﺰ ﺻﺮف در ﻧﻤﺎی ﺑﻴﺮوﻧﻲ ﻓﺮوﺷﮕﺎه، ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻗﻴﻤﺖ ﮔﺬاری و ﺣﺘﻲ ﺗﻨﻮع ﻣﺤﺼﻮل ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻲ رﻗﺎﺑﺘﻲ و ﻣﻮﻓﻖ در ﻋﺮﺻﻪ ﺑﺎزار داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. بوتیک ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻜﻮﺷﻨﺪ علاوه بر اثر گذاشتن ﺑﺮ رﻓﺘﺎر ﺧﺮﻳﺪاران در محل ﺧﺮﻳﺪ، ﺑﺎ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻤﺘﺮی ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺧﻮد دﺳﺖ پیدا کنند؛ چرا که ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺗﺼمیمات ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن در ﻣﻜﺎن ﺧﺮﻳﺪ اﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﺷﻮد. فروشندگان ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ اﻳﺠﺎد ﻣﺤﻴﻂﻲ ﺟﺬاب، ﻟﺬت ﺑﺨﺶ و ﺣﺘﻲ ﻫﻴﺠﺎن اﻧﮕﻴﺰ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ رﻗﺒﺎ ﺑﺮﺗﺮی یافته و ﻓﻀﺎی ﻓﺮوﺷﮕﺎه را ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ای ﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ و ﺑﻪ ﻳﺎدﻣﺎﻧﺪﻧﻲ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺗﺒﺪﻳﻞ کنند.
ﺣﺪود ۵۰ % ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﺪون برنامه رﻳﺰی ﻗﺒﻠﻲ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ می ﺗﻮان ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺑﻪ ﺧﺼﻮص در ﻓﻀﺎی ﻓﺮوﺷﮕﺎه، آن ﻫﺎ را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﺮﻳﺪی ﻛﻪ ﻣﻄﻠﻮب ﺧﺮده ﻓﺮوش است، هدایت کرد. اگر ﺧﺮده ﻓﺮوش ﺑﺎ اﻓﺰاﻳﺶ ﺟﺬاﺑﻴﺖ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮی ﻛﺎری ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻌﺪاد دﻓﻌﺎت ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻪ بوتیک ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﻮد، اﺣﺘﻤﺎل ﺧﺮﻳﺪ او ﻧﻴﺰ اﻓﺰاﻳﺶ ﺧﻮاﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ.
یک راه اندازی اصولی و شیوه های صحیح به شما کمک می کنند تا این امر را برای خود راحت و آسان کنید و از نتیجه آن خرسند باشید. در ادامه مطلب به نحوه راه اندازی بوتیک، مراحل آن و نکاتی که باید مدنظر داشته باشید، می پردازیم

• در ابتدا برای خود مشخص کنید که در بوتیک خود چه نوع کالاهایی را می خواهید عرضه کنید؛ مثلا: اسپرت، رسمی، لوازم جانبی (اکسسوری)، چرم یا هر کالای مرتبط دیگری.
• کالاهایی که دوست دارید عرضه کنید را یادداشت کرده و لیستی از ایده های خود بسازید.
• لیستی که تهیه کرده اید باید منطقی و عملی باشد. آیا سبک دلخواه و نوع کالاهایی که می پسندید، بازار کافی در محل قرارگیری بوتیک شما دارد؟

در نظر گرفتن نوع قیمت سبک مورد نظر

بازه قیمت کالاهایی که قصد فروش آن ها را دارید، مشخص کنید. بسیاری از محصولات به دلیل ریزه کاری و ظرافتی که دارند، قیمت های بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند. دقت کنید که سبک مورد نظر شما چه قیمتی دارد.
انتخاب نحوه فروش: فروشگاه آنلاین یا غیرآنلاین
اگر درباره نحوه کار با اینترنت و شبکه های اجتماعی اطلاعاتی دارید، می توانید فروشگاه پوشاک خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنید. این شیوه فروش، مزایایی دارد که فروشگاه های عادی از آن مزایا برخوردار نیستند؛ مثل دردسر کمتر کارهای اداری، سرمایه گذاری ماندگار، هزینه های مناسب تر، رقبای کمتر و غیره. البته این شیوه فروش، مشکلات خاص خود را نیز دارد. به عنوان مثال یک فروشگاه پوشاک آنلاین باید روی بخش تبلیغات سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد، چرا که مشتریان رهگذر ندارد. در مطالب آتی نحوه راه اندازی این نوع فروشگاه پوشاک را بررسی خواهیم کرد، ولی فعلا در این مطلب به بررسی فروشگاه های غیرآنلاین می پردازیم.

مجوزهای لازم برای راه اندازی بوتیک

در ایران نسبت به سایر کشورها، گرفتن جوازهای لازم برای راه اندازی فروشگاه پوشاک، کمی دشوارتر است. از این رو توصیه می شود که اگر درصدد اجاره کردن فروشگاه هستید و ملک تجاری ندارید، مکانی را اجاره کنید که دارای جواز همین فعالیت باشد. اگر دارای مکانی هستید و یا اصرار بر گرفتن مجوز دارید، می توانید با مراجعه به سایت صنف مربوطه، شرایط اخذ مجوز را مطالعه کرده و پس از تکمیل موارد لازم، اقدام به اخذ جواز کنید. برای صنف پوشاک می توانید با مراجعه با سایت www.espt.ir این مراحل را سپری یا حتی در خود سایت و به صورت آنلاین فرم ها را تکمیل کنید.

مدیریت بودجه

اگر می خواهید در فرآیند راه اندازی بوتیک با شکست مواجه نشوید، به موارد مربوط به سرمایه توجه ویژه ای داشته باشید. سرمایه اولیه خود را مشخص کنید و اگر با هزینه های راه اندازی فروشگاه پوشاک همخوانی نداشت، راه های دیگری مانند راه اندازی فروشگاه مجازی پوشاک را انتخاب کنید. مدیریت مالی و حسابداری دقیقی داشته باشید و از صرف هزینه های غیرضروری خودداری کنید.

مکان مناسب

اگر صاحب مکان خاصی نیستید، مکانی را انتخاب کنید که با نوع و قیمت محصولات شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال مکان های بومی نشین نسبت به مکان های مدرن تر و تجاری، روی قیمت ها حساسیت بیشتری دارند. قبل از تهیه یک مکان، در آن محل چرخی بزنید و فروشگاه های مرتبط را نیز بررسی کنید. این کار کمک می کند تا در انتخاب محل مناسب بهتر عمل کنید. در حالت عادی مکان های پرتردد، بهترین گزینه هستند. البته اگر قصد دارید روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید، می توانید از هزینه های مربوط به انتخاب محل فروشگاه خود بکاهید.

تامین کالا

برای تامین کالاهای خود از بهترین منابع و پخش کننده ها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای تامین کالاهای خود به واردات چمدانی روی می آورند که مشکلات و مزایای خاص خود را دارد. اگر این روش را انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید که کشورهای خاصی برای این فعالیت وجود دارند که به نسبت نوع پوشاکی که می فروشید باید آن ها را انتخاب کنید. مثلا تایلند برای لباس های زیر و بدلیجات بهترین گزینه است. یا در زمینه پوشاک ارزان، بنگلادش و بعد از آن چین مناسب هستند. در مواقعی که کیفیت در اولویت قرار می گیرد ترکیه بهترین انتخاب است.
ولی در کل توصیه می شود که برندها و تولیدات داخل را به دلیل هزینه های جانبی کمتر، شناخت بیشتر و غیره در اولویت قرار دهید. در این صورت دست شما در زمینه تنوع و نوع تسویه نیز بازتر خواهد بود. می توانید به جای پخش کنندگان، کالاهای خود را از تولید کنندگان تامین کنید یا حتی محصولاتی را با برند خاص خود سفارش دهید.
طراحی و چیدمان بوتیک ( فروشگاه پوشاک )
طراحی یک بوتیک به نوع کالا و مکان بستگی دارد. توصیه می شود برای طراحی یک بوتیک از اجراکنندگان خوش نام استفاده کنید یا اگر قصد دارید شخصا این امر را عهده دار شوید، قبل از شروع به خوبی در این باره تحقیق کنید و نمونه های مناسب را ببینید.
• اگر قصد دارید روی خصوصیات مربوط به قیمت مانور دهید با استفاده از اتیکت ها و برچسب های قیمت، دکور خود را مزین کنید.
• سعی کنید سادگی را در طراحی مدنظر داشته باشید تا مشتری در انتخاب خود سردرگم نشود.
• کالاهایی را جلوی دید قرار دهید که امتحان خود را پس داده اند.
• در نورپردازی دقت کافی داشته باشید تا هم کالاها دیده شوند و هم نورپردازی چشم را اذیت نکند.
• در بوتیک از سبدهای مخصوص حراج استفاده کنید و در حد ممکن کالاها را در دسترس قرار دهید.
• رگالی کردن محصولات به جذب مشتری کمک زیادی می کند.
• بسیاری از افراد دوست دارند در زمان انتخاب، دستشان باز باشد و از رودررویی مستقیم با فروشنده پرهیز می کنند.

استخدام در بوتیک

اگر قصد استخدام افرادی را برای بوتیک خود دارید، چند نکته را در نظر داشته باشید:
• به بودجه و سرمایه خود توجه کنید.
• از افرادی خوش سابقه و امین استفاده کنید و حتما یکی از شرایط استخدام را ضمانت فرد معتمد قرار دهید.
• افراد خوش صحبت، لزوما چرب زبان نیستند. افرادی را انتخاب کنید که باکلام خود، مشتری را مجذوب کنند.
فروشندگان ﻧﻘﺶ ﻣﻮﺛﺮی در اﻳﺠﺎد وﻓﺎداری مشتریان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﺮوﺷﮕﺎه دارند. ﻫﺮ ﭼﻘﺪر ﺧﺮیدار، ﻓﺮوﺷﮕﺎه شما را ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ ﻓﺮوﺷﮕﺎه ﻫﺎ ﺷﺎﺧﺺ ﺗﺮ ﺑﺪاﻧﺪ، اﺣﺴﺎس ﻛﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺮای ﻓﺮوﺷﮕﺎه ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﺖ، و اﺣﺴﺎس ﺧﻮﺑﻲ درباره بوتیک شما و ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺧﺮﻳﺪ داشته ﺑﺎشد، میزان وفاداری او نسبت به بوتیک شما بیشتر خواهد شد. همچنین سبب می شود که اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﻳﺮی و ﺻﺒﺮ بیشتری در ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺎﺧﻴﺮ و ﻳﺎ وﻗﻮع اﺷﺘﺒﺎﻫﻲ در حین ارایه ﺧﺪﻣﺎت داشته باشد.

عوامل تاثیرگذار در ﻓﺮوﺷﮕﺎه پوشاک

• ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻛﻪ در ﻓﻀﺎی ﻓﺮوﺷﮕﺎه وﺟﻮد دارﻧﺪ و ﺗﻮﺳﻂ ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻗﺎﺑﻞ ﻛﻨﺘﺮل ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻧﻈﻴﺮ دﻣﺎ، ﻣﻮﺳﻴﻘﻲ، ﺻﺪا، ﻧﻮر، تمیزی، رایحه و غیره.
• ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ دﻛﻮر و ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﻐﺎزه ﻛﻪ ﺟﻨﺒﻪ زﻳﺒﺎﻳﻲ ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﻪ دارد؛ مانند: ﻧﺤﻮه ﻗﺮارﮔﻴﺮی ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻟﻮازم ﻓﺮوﺷﮕﺎه، ﻣﻌﻤﺎری ﻣﻐﺎزه، ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺑﻨﺪی رﻧﮓ فروشگاه و غیره.
• ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎی ﻧﻘﻄﻪ ﺧﺮﻳﺪ، ﺷﺎﻣﻞ: ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪی و ﺷﻜﻞ ﻇﺎﻫﺮی ﻛﺎﻻﻫﺎ، ﻧﻤﺎی ﻇﺎﻫﺮی ﻧﻘﻄﻪ و ﻣﻜﺎن ﺧﺮﻳﺪ، نحوه ﻗﻔﺴﻪ ﺑﻨﺪی، ﭼﻴﺪﻣﺎن اﺟﻨﺎس، ﻋﻼیم و ﺗﺎﺑﻠﻮﻫﺎی ﻣﻐﺎزه، ﻧﻤﺎی ﻇﺎﻫﺮی ﻗﻴﻤﺖ کالا.
• ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎی اﻧﺴﺎﻧﻲ و ﻋﻮاﻣﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ راﺑﻄﻪ ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن و ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن مربوط می شود؛ مثل: ﺗﻌﺪاد ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن، رﻓﺘﺎر ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن و ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ، لباس فرم، کمک و انگیزه دادن به مشتری، آﮔﺎﻫﻲ ﻛﺎرﻛﻨﺎن از اﺟﻨﺎس ﻣﻮﺟﻮد و ﻣﺰاﻳﺎ و ﻣﻌﺎﻳﺐ ﻛﺎﻻﻫﺎ، مهارت کارکنان، رسیدگی به شکایات، صداقت کارکنان، ارزشمند بودن مشتری، احساس خوب، جملات و کلمات مودبانه، صبر و انعطاف پذیری فروشنده و غیره.
• ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻲ نیز شامل ﺗﺎﺑﻠﻮﻫﺎی ﺧﺎرﺟﻲ ﻓﺮوﺷﮕﺎه، ورودی، وﻳﺘﺮﻳﻦ، ﻣﻌﻤﺎری ﻓﺮوﺷﮕﺎه و غیره می شوند

امنیت فروشگاه

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین چیزهایی که باید به فکر آن باشید امنیت فروشگاه است که عدم به ارمغان اوردن ان میتواند ضررهای زیادی به شما وارد کند و سود شما را دچار اختلال میکند. ما قصد داریم دونمونه از تجهیزاتی که میتوانند امنیت قروشگاهتون را به ارمغان بیاورند را معرفی کنیم.

• دوربین فروشگاه که یکی از رایج ترین سیستم ها میباشد اما اکنون دیگر خیلی استفاده از انها کم شده است زیرا در شرایطی که فروشگاه شلوغ میباشد شما نمیتوانید متوجه دزدی شوید و زمانی که متوجه دزدی میشوید دیگر نمیتوانید کاری کنید چونکه چند ساعت بعد که دوربین ها رو مشاهده میکنید متوجه دزدی میشوید تما میتوانید فرد خاصی را برای چک کردن دوربین ها استخدام کنید که هزینه ای اضافه است و ما توصیه نمی کنیم.

 گیت فروشگاه در دهه اخیر میزان استقبال از این سیستم بسیار زیاد شده است و ما هم به شما که میخواهید بوتیک افتتاح کنید پیشنهاد میدهیم از این سیستم استفاده کنید زیرا در زمانی که فرد سارق میخواهد جنس را از فروشگاه بیرون ببرد شما در لحظه متوجه میشوید و میتوانید جلویش را بگیرید.

افتتاحیه بوتیک

یکی از تاثیرگذارترین ترفندها برای موفقیت یک بوتیک، افتتاحیه آن است. مراسم افتتاحیه هر فروشگاه می تواند در خاطر بسیاری از افراد بماند و نام بوتیک را سر زبان ها بیاندازد. می توانید با یک حرکت غیرمعمول و خاص، افتتاحیه را خاطره انگیز کنید. ترفندهای خاص را می توانید با جستجو در اینترنت پیدا کنید و از کارهایی که فروشگاه های موفق برون مرزی انجام می دهند استفاده کنید. این موضوع را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.
در پایان به چند نکته مهم توجه کنید:
• سعی کنید بوتیک شما دارای حداقل یک خصوصیت بارز باشد؛ مثلا داشتن قیمت های استثنایی یا کالاهای خاصی که در هر جایی پیدا نمی شوند.
• در فروشگاه خود از موارد جذابی مانند کارت هدیه، کارت تخفیف، سیستم مشتری مداری به طرق مختلف (مانند پیامک) و مواردی از این قبیل استفاده کنید.
• سعی کنید از سیستم سود کمتر، فروش بیشتر استفاده کنید. در ایران کالاهای لوکس با قیمت های بالا دارای مخاطبان کمی هستند.
امیدواریم اگر قصد شروع این کار را دارید یا در حال انجام آن هستید، در کسب و کار خود موفق باشید.

شرکت BNBGATE

شما میتوانید برای خرید، خدمات و مشاوره رایگان به سایت BNBGATE مراجعه کنید و با کارشناسان مجرب ما درتماس باشید.

www.bnbgate.com

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

Qeshm is Iran’s best tourist attraction in winter

Iran is a country of four seasons and it allows you to travel with great pleasure all round of country in year. Nearly most people choose spring and summer as the best travel seasons, and all of their plan for traveling is for the two seasons. But in the four seasons of the country, there are many beautiful places and places that are among the best destinations for winter trips, and perhaps less attractive to the tourist in the other seasons. There are many places in Iran that are spectacular in winter. You can walk on foot in the winter on the warm sand of the Persian Gulf that Overwhelmed by the heat in cold of winter in southern Iran, although you can walk to areas that are covered in snow and play in the snow in other areas in Iran.

To choose the right destination for your winter trip, you must first consider a few important points. First, is the weather cold for you or not ?! If you answered yes, cities in the south of the country would be the best choice.

The next thing that is very noticeable to people is how to travel by vehicle. To make travel easier and more economical, you can experience memorable trips wherever you are in Iran without renting a driverless car from Rental car Iran. Fortunately, Iran has its tourist attractions at all times of the year, and some of them are among the most attractive destinations as the best destinations for winter trips and escape from the cold weather.

Where can we travel in Iran in winter?

winter
So if you like traveling south in the fall and winter seasons, we can assure you that one of the best destinations for travel is Qeshm Island. The island that you can enjoy with  a temperate climate in the cold seasons, opening its warm embrace to travelers who want to stay away from the cold for a few days and can be a cozy corner to relax.

In addition to enjoying the seaside and seaside recreation of Qeshm, you can visit many of the tourist attractions such as Nice, Zaman Island, Coral Islands, Hormuz Island, Larak Island, Salt Cave, Star Valley, Harbors Cave, Mangrove Forest, Strait Visit Chahkouh and Port Laft.

Naz Islands

Naz islands

 

The most important sights in Qeshm are the islands in this area. These beautiful islands include the Nice Islands, which have rocky walls and a surface of about 3 hectares. The amazing feature of this island is that you can walk on the water and walk one kilometer at sea when watching the tide and watch the beautiful islands without getting wet. From the rocky islands of the islands you can also see different views of the Persian Gulf, the Strait of Hormuz, Larak Island and the beach of Qeshm. Of course, you have to pay attention to the tidal hours of the water.

Hengam Island

Hengam island

The island is located in the Persian Gulf at a distance of 2 kilometers and is actually in the southern part of Qeshm Island. There are many lead and salt mines on this beautiful island. If you want to enjoy the beautiful, colorful beaches and dolphins in winter, be sure to visit the island when it is time.

 

Coral Islands

Qeshm coral is one of the most beautiful and spectacular coral reefs in the world located in the waters of Qeshm Island in the Persian Gulf. Types of micro-marine and aquatic species such as colorful fish can be found in different species. Tourists traveling to Qeshm Island and north of Lark Island know that Qeshm islands are close to these shores and have a very high capacity in this area.

 

Hormoz island

The small island of Hormuz has a very special lake and special beach. On the island’s shores, the waves are red and you will be amazed to see the scenery. The island of Hormuz is rich in minerals of different colors, especially red, so the color of the water waves on the island is red. Among the various Qeshmian options, Hormuz’s advantage is be virgin. Hormuz Island is famous for its red soil. The soil that creates the perfect blend with sea water can be one of the souvenirs of your trip. On the island of Hormuz, sightseeing such as the Sculpture Valley, the Mekneba Becker Island, the Rainbow Valley and the Strait of Hormuz should not be missed.

Salt cave

Namakdan cave
Qeshm Salt Lake Cave is a natural and very eye-catching phenomenon located 2 kilometers from Qeshm Island and is the longest salt cave in the world. This pristine natural attraction lies within a dome-shaped mountain on whose walls white salt streaks can be clearly seen. The candlesticks created by the island’s high humidity and water intrusion into the cave have created an eye-catching scene.

 

Lark Island

Lark Island is an unknown island with exceptional attractions alongside the islands of Qeshm, Hormuz and Bandar Abbas in the Strait of Hormuz, which can be a special destination for travelers. Lark and Hormuz have a waterway between them, which is used every day for cargo ships and large oil tankers. There is a strong castle on the island of Lark that, according to ancestors, it is not known exactly whether Nader Shah ordered it or belonged to the Portuguese and the Safavid era. There are now two hundred households with fishermen living in the fort, which can be seen as a reason to travel to this magnificent island.

 

Mangrove forest

The name of Qeshm is associated with mangrove forests, forests that are beautiful
hara forest

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

زندگی امروز وحس امنیت

 

نیاز به امنیت، همواره از بنیادی ترین نیازهای انسان در جامعه بشری به شمار میرود. مبحث امنیت از نظر روانشناسی به خصوص در بهداشت روانی و در آسیب شناسی روانی اهمیت بسیار دارد. آرامش، رشد، شکوفایی انسان، به روز همه استعدادها و خالقیتها و نیل به همه کماالت انسانی در سایه امنیت به دست می آید. امروزه امنیت از شاخصه های کیفی زندگی در شهرها است. آسیبهای اجتماعی از مهمترین پیامدهای مختلف امنیت به شمار میروند. از آنجا که فضاهای شهری امروزی، مولفه های برای وقوع نابهنجاریهای شهری و در نتیجه عدم وقوع امنیت در شهر میباشد، بررسی جنبه های کیفی و کمی امنیت، چه از لحاظ کالبدی و چه از لحاظ اجتماعی در داخل هر یک از فضاهای شهری امری ضروری است. اهمیت محوری امنیت و ایمنی در هر یک از فضاها و عناصر کالبدی شهری، بخصوص در فضاهایی با طراحی و کاربرد نامناسب، بایستی بررسی شود. این موضوع در فرهنگ بومی و قومی هر منطقه و محل ریشهیابی شده و راهکارهای مناسب ارائه گردد. همچنین بررسی شرایط امنیت زنان و دختران در فضاهای شهری بخصوص در هنگام شب دارای اهمیت است.

 

در زمینه امنیت ، سوالات مختلفی در رابطه با خصوصیات محیطی مطرح می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود .

آیا حس امنیت در شرایط اجتماعی مختلف و محیط ها تغییر می کنند ؟

چه شرایط محیطی بر حس امنیت تاثیر گذار است ؟

آیا حس امنیت محیطی بر اساس جنسیت افراد تغییر میکند؟

امنیت و حس امنیت آن چنان در دنیایی امروزی مهم و ضروری  است که جز شاخص های توسعه یافتگی و رضایت از زندگی قرار می گیرد و ان طور که می دانید در کشورهای که بالاترین مردم آنها بالاترین آمار رضایت زندگی را دارد امنیت وحس امنیت در آنها جز بالاترین سطح ها می باشد .

مهمترین بخش برای ایجاد امنیت و کاهش جرائم فرهنگ سازی و پرورش نسلی که قانون و رعایت قانون برای آنها بسیار مهم باشد و قانع به حق و حقوق خود باشند ولی قبل از رسیدن به آن مدینه فاضله باید قوانین و ابزار های برای جلوگیری از جرائم وجود داشته باشد که بعضی ها برای ترس از آنها و مشخص شدن جرم از انجام این کارها جلوگیری کنند .

یکی جاهای که امنیت و حس امنیت در آن بسیار مهم است خوابگاه ها  دانشجویان و یا خوابگاه های خود گردان است آنها های که در انها ساکن هستند آنجا را  مانند خانه خود می دانند و خانه ای که امنیت و حس امنیت در آن وجود نداشته باشد باعث آسیب های بسیاری برای آنها می شود پانسیون یا خوابگاهی در آن امینت نباشد باعث می شود که فرد چه هنگامی که در آن است و در حال استراحت است حس امنیت نداشته باشد و چه هنگامی که در محل دانشگاه و یا محل کار است به فکر وسایل خوددر خوابگاه هست و باعث استرس همیشگی برای فرد می شود .

برای حل این معضل مدیران و متولیان این بخش  باید توجه و اهتمام خاصی به این موضوع بدهند کمد های محکم با قفل های که کلید آنها فقط برای افراد است نصب دوربین های مدار بسته برای کنترل پرسنل و کسانی که در خوابگاه هستند و تازگیها نصب گیت ضد سرقت برا ی جلوگیری از سرقت اموال عمومی خوابگاه استفاده می شود که همه آنها برای امنیت بیشتر خوابگاه می باشد  تا آنجا که می دانید گیت فروشگاهی به همه اجناس که به آنها لیبل وتگ ضد سرقت نصب شده است حساس است و مانع سرقت آنها می شود با آلارمی که در دقیقا هنگام خروج می زند

دزد گیر لباس هم مانع سرقت حوله ها و یا دمپایی های عمومی خوابگاه یا پانسیون می شود وهمه این ابزار ها فقط فقط برای ایجاد حس امنیت بیشتر برای خوابگاه می باشد که آن حس باعث جذب بیشتر دانشجویان به آن محل می شود و داشتن حس امنیت در خوابگاه باعث روانی آرام می شود که لازمه برای رشد وتعالی می باشد و  حال امکان سرقت از آنجا به حداقل رسیده است با کمک سیستم های امنیتی .

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

با فراگیر شدن ورزش و باشگاه در ایران و همچنین بالا رفتن قیمت اقلام ورزش مانند دمبل های کوچک و زینتی ، حوله ، لباسها ورزشی مشترک ، دمپایی های استخر ها و …. بسیار دیده شده است که این اقلام فوق به شدت از باشگاه ها سرقت می رود حال خیلی از افراد می گویند متاسفانه در سانس ها و یا باشگاه های مخصوص بانوان بیشتر به سرقت می رود ان هم به دلیل نوع پوشش بانوان است که اینگونه اقلام را متاسفانه راحتر می توانند سرقت کنند حال بماند دلایل سرقت چه باشد که ممکن است دلایل بسیار گوناگون برای تفریح برای هیجان و احتیاج و …

سرقت از محل کسب و کار یا باشگاه بر دلیلی باشد باعث ضرر و کاهش سود می شود پس باید سعی کرد جلوگیری کرد از سرقت از فروشگاه یا باشگاه حال بعضی از تجهیزات حفاظتی را توصیف و توضیح می کنیم تا با کار کرد آنها بیشتر آشنا شوید

دوربین مدار بسته

همان طور که از نام ان مشخص است دوربین های است که در محل های مهم نصب می شود که معمولا نقاط کور همدیگر را پوشش می دهد و به تازگی به علت پیشرفت علم دروبین های با وضوح بالا تولید شده است

که براحتی می توانید نقاط مختلف را پوشش دهید برای کنترل پرسنل بسیار مفید است ولی برای پیشگیری از سرقت بسیار مفید نیست چون معمولا درشبکه های اجتماعی اشتراک فیلم مشاهده کردید آقا و یا خانومی سرقت را انجام داده است و شما بعد از سرقت متوجه سرقت شده اید شاید چهره ان توسط همکارانش ماسکه شده باشد و یا نوع پوشش آن بطوری باشد که وضوح نباشد یا در موارد دیگر چهره وضوح باشد ولی شما نتوانید آن را شناسایی کنید مشتری ثابت شما نباشد یعنی نمی توانید به راحتی ان را پیدا کنید و اجناس خود را از ان پس بگیرید

دزدگیر فروشگاهی یا گیت ضد سرقت

دزدگیر فروشگاهی یا گیت فروشگاهی دستگاهی است که معمولا سه نوع دارد ار اف ،ای ام و ای ام که این سه نوع برای اهداف مشخصی ساخته شده است . به طور خلاصه می توان گفت دزدگیر فروشگاهی از یک یا دو و چند آنتن فروشگاهی تشکیل شده اند که در درب خروجی فروشگاه نصب می شود که به همه اجناس فروشگاه لیبل ضد سرقت یا تگ ضد سرقت باید نصب شود در صورت عدم نصب تگ ضد سرقت یا لیبل ضد سرقت اجناس از میان دزدگیرفروشگاهی رد شود گیت ضد سرقت هیچ عکس العملی نشان نمی دهد چون گیت فروشگاهی خروج تگ را میشناسد ن خروج اجناس نصب لیبل سرقت و تگ ضد سرقت قوانین و روشهای خود را دارد که دستگاه کار کرد خوب و ایده ال خود را داشته باشد که در مقاله ها مختلف به آن اشاره شده است که با مطالعه و استفاده از آن می توانید کارکرد خوبی از دستگاه خود بگیرید .  ‘گیت فروشگاهی نیاز به جدا کننده و خنثی کننده دارد جدا کننده وسیله ای است برای جدا کردن تگ ضد سرقت از اجناس و خنثی کننده وسیله ای است برای خنثی کردن لیبل ها که با انجام این دو کار خریدار به راحتی جنس خود را از فروشگاه بیرون می برد .

از محاسن فوق العاده گیت ضد سرقت فروشگاهی این است که شما در هنگام خروج کالا متوجه خروج آن می شوید یعنی نه بعد از خارج شدن آن احتیاجی نیست که یک نفر همیشه ان را کنترل کند مانند دوربین چون در هنگام خروج بی اجازه شروع به آلارم می کنند و کافی است یکی از فروشنگان شما به دنبال دلیل آلارم باشد تا مشکل حل شود و همیشه در این هنگام شما خون سردی خود را حفظ کنید زیرا ممکن است اشتباهی روی داده باشد از اول به چشم یک سارق با ان افراد نگاه نکنید همیشه احترام و نزاکت را حفظ کنید . چون ممکن است مشتری خود را از دست بدهید . بعد از کنترل دقیق دلیل آلارم مشخص می شود.

باشگاه و استخر هم ازاین جریان مستثنی نیستن آنها هم می توانند با نصب گیت های ضد سرقت و نصب تگ ضد سرقت فروشگاهی و لیبل مانع سرقت اجناس خود از باشگاه خود شوند .

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

Tourism and car rental in Iran (part 1)

Tourism and rent car in Iran

Tourism in general is a recreational travel. Although in recent years tourism includes any traveler who leaves the workplace or his life. For those who call tourism, they are called tourists. The tourist’s name emerged from the time when middle class people were traveling. This became possible as people became more financially able to make their lives longer.

Most tourists are more than interested in the climate, culture or nature of their destination. The rich have always traveled to distant lands, not accidentally, but ultimately for a particular purpose. For example, to see famous buildings and artwork, learn new languages ​​and taste different dishes. Organized tourism is today the most important industry in the whole world.

Rentalcariran.com try give tourism system excellent services, all of our customers are tourism and we try to be a small part of body that try to expand tourism system and try to bring peace.

Tourism in Iran is said to be a collection of tourist facilities including monuments, recreation areas, nature, transportation, hospitality and ….

We have so many cars for every purpose like van for group travelling also we have some car for every condition and climate you can choose L90 for sout of iran because of warm climate or persia or pars for north of IRAN.

20171817175760 1024x1024 - Tourism and car rental in Iran (part 1)
iran tourism

Tourism in Iran as an industry has very high potential for growth. According to the World Tourism Organization, tourism in Iran ranked 10th in the ancient and historical attractions and ranked fifth in the world of natural attractions and one of the safest countries in the region. And the world in terms of security for foreign tourists. In 2008, about 2 million foreign tourists visited Iran, while 842 million tourists visited the country this year.

So many tourism in this industry forget to rent a car for self driving because of complicated condition we solved this problem and all tourist can go to www.rentalcariran.com and choose their car and enjoy traveling.

According to experts, the tourism industry in Iran does not enjoy the development that deserves it. Due to the low prosperity of the tourism industry in Iran, the lack of suitable economic platforms for attracting investment in the construction of the hotel and other related industries in this area has been mentioned. Another reason for the poor tourism prospects in Iran is the lack of awareness of investors in Iran and The poor propaganda, as well as the publication of false and negative news from Iran, social and religious restrictions for foreign tourists, as well as political tensions with some Western countries, are another obstacle to the development of the tourism industry in Iran.

Comparing Iran’s tourism with some countries, Iran has not been able to provide a solid record in this regard. For example, in 2007 alone, about 15 million foreign tourists visited Dubai in the United Arab Emirates in the south of the Persian Gulf, while Iran, with a share of less than one fifteenth of Dubai’s tourists in the same year, Only less than one percent of the world’s share of the world’s tourism revenue has been allocated.

Hope we can give you more information to have good experience with us in iran and have a excellent experience by our cars.

  • مهدی عزیزخانی
  • ۰
  • ۰

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

 

یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مهاجرت تحصیلی، مکانی برای زندگی و هزینه های آن است. دانشجویان مهاجر معمولا به دلیل نداشتن بودجه زیاد به دنبال اقامتگاه های دانشجویی که هم هزینه مناسب و همچنین امکانات خوبی داشته باشد، می گردند. کشور ترکیه نیز امروزه به دلیلی نزدیکی به ایران، داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه مقرون به صرفه مورد توجه جوانان برای تحصیل قرار گرفته است. 

انواع اقامتگاه های دانشجویی ترکیه
 

دانشجویان بین المللی گزینه های گوناگونی را برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی خود در طول زندگی تحصیلی خود در ترکیه دارند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی واقع در داخل پردیس ها، در خوابگاه های دولتی که توسط موسسه KYK (موسسه اعتبار عالی آموزش و خوابگاه ها) مستقر در نقاط مختلف شهر، در خوابگاه های خصوصی یا در آپارتمان های دانشجویی که در شهر ارائه می دهند، بمانند.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها
 

تقریباً همه خوابگاه های دولتی و خوابگاه های دانشگاه در ترکیه برای دانشجویان دختر و پسر مجزا است. اگرچه تعداد دانشجویان در اتاق ها متغیر است، اما بسته به تعداد افرادی که در اتاق اقامت دارند، ممکن است قیمتها افزایش یا کاهش یابد.در اتاق و مناطق مشترک همچون مبلمان که ممکن است دانشجو به آن احتیاج داشته باشد برای آن ها در دسترس است. خوابگاه ها به وسیله اینترنت بی سیم دسترسی استفاده از فضای مجازی را همه دانشجویان داده اند. بعضی از خوابگاه ها کافه تریای خود را دارند و معمولاً صبحانه و شام را در اینجا سرو می کنند. همچنین مناطق مشترکی از قبیل اتاق تلویزیون، اتاق مطالعه و آشپزخانه برای دانشجویان نیز در دسترس است.هزینه ماهانه خوابگاه های اداره شده توسط KYK از 42 – 26 دلار برای سال 2019 بوده است. هزینه خوابگاه های دانشگاه بسته به هر دانشگاه و امکانات موجود اتاقی که در آن قرار دارید، متفاوت است. با مراجعه به صفحه وب دانشگاه مورد نظرتان می توانید معتبرترین و به روزترین اطلاعات راجع به این موضوع را بدست آورید.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها
خوابگاههای خصوصی
یافتن خوابگاه های خصوصی در اکثر شهرها امکان پذیر است. تسهیلات ارائه شده توسط خوابگاه های خصوصی بیشتر از خوابگاه های دولتی (به عنوان مثال مبلمان جدیدتر و متنوع) است، اما هزینه آنها نیز بیشتر است.

اجاره خانه دانشجویی
یکی دیگر از گزینه های اقامتی دانشجویان بین المللی اجاره خانه دانشجویی است. به خصوص در محله های نزدیک به دانشگاه ها، بسیاری از دانشجویان با معدود دوستان خود خانه ای را اجاره می کنند. گزینه های اجاره خانه زیادی در ترکیه خواهید داشت که از نظر کیفیت و تعداد مسکن به سرعت در حال توسعه هستند. البته قیمت ها از شهر به شهر دیگر و با توجه به موقعیت و ویژگی های خانه متفاوت است. با این وجود، بدون در نظر گرفتن بودجه خود، می توانید مطمئن باشید که خانه ای مناسب در شهری که می خواهید پیدا کنید.خانه های ترکیه معمولاً به صورت یک آپارتمان هستند. این آپارتمان ها دارای یک اتاق نشیمن بزرگ و همچنین 2 تا 4 اتاق خواب اضافی هستند. بیشتر خانه ها دارای بالکن هستند. آشپزخانه به عنوان بخش جداگانه ای از خانه واقع شده است. گرمایش خانه ها توسط یک سیستم مرکزی یا دیگ بخار تأمین می شود. هزینه اجاره بین 400 – 100 دلار متغییر است.

لیست خوابگاه های دانشجویی ترکیه
کشور ترکیه یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار برای جوانان می باشد و هرساله دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف به سوی خود می کشاند. اقامت دانشجویی در کشور ترکیه نیز به صورت های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش ها، زندگی در خوابگاه های دانشجویی این کشور است که برای این امر شما باید چندین خوابگاه در ترکیه را بشناسید. در زیر لیستی از خوابگاه های دانشجویی کشور ترکیه برای شما نوشته شده است.

Check&Chill İstanbul Erasmus and Exchange Students Room Accommodation Service
Erasmus.biz Erasmus Housing Rooms and Erasmus Apartments in Istanbul
Istanbul Student Hostel (Women Only)
Student Residences in Novu
Private Sisli Villa Girl Student Accommodation
Superdorm
Antalya Residence
Central Studio
Yakamoz Yurtları
Çamlıca Ünalan Erkek Öğrenci Yurdu
Private Information Higher Education Student Dormitories
Republika Academic Aparts Büyükçekmece
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ KIZ ÖĞRENCİ YURDU VE YAŞAM MERKEZİ
Bi Oda Boarding House
Republika Academic Aparts
Yılmaz Akdoruk Student House
Şişli Lüks Konaklama

سوالات متداول در مورد خوابگاه های دانشجویی ترکیه

1- آیا کشور ترکیه دارای خوابگاه های دانشجویی است؟
بله این کشوردارای خوابگاه های زیادی برای دانشجویان بین المللی است و همچنین امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

2- امکانات خوابگاه های کشور ترکیه به چه صورت است؟
خوابگاه ها بسته به نوعشان دارای امکانات متفاوتی هستند اما لازم به ذکر است، خوابگاه های خصوصی نسبت به خوابگاه های دولتی امکانات بیشتری هستند همچون تلویزیون، لوازم ورزشی و ماکرویو که در مکان های دولتی وجود ندارد.

3- هزینه خوابگاه های دانشگاه های کشور ترکیه چقدر است؟
هزینه خوابگاه های دانشگاه از باقی خوابگاه ها مقرون به صرفه تر بوده. بگونه ای که حدود 300 – 30 دلار هزینه ماهانه خواهند داشت.

4- آیا خوابگاه های دانشگاه را در کشور ترکیه به راحتی می توان گرفت؟
خیر. خواباه های موجود در پردیس دانشگاه ها رقابتی بوده و به تمام دانشجویان تعلق نمی گیرد اما شما می توانید از قبل رزور کنید و هزینه پیش پرداخت بدهید.

5- انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه چگونه هستند؟
اقامتگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد اما چندین نوع آن را می توان در این جا نام برد: خوابگاه های دولتی، خوابگاه های متعلق به دانشگاه، خوابگاه های خصوصی و خانه های دانشجویی که هر کدام دارای هزینه های متفاوتی هستند.

6- هزینه خوابگاه های خصوصی در کشور ترکیه چگونه است؟
خوابگاه های خصوصی به دلیل داشتن امکانات بیشتر هزینه بیشتری را نیاز دارند. به طور معمول یک اتاق در خوابگاه خصوصی حدود 300 دلار هزینه بر میدارد.

7- امکانات خوابگاه دولتی در کشور ترکیه بهتر است یا خوابگاه خصوصی؟
خوابگاه های خصوصی معمولا امکانات بیشتری در کشور ترکیه دارند و البته هزینه بیشتری نیز این خوابگاه ها می خواهند.

8- آیا در کشور ترکیه خانواده ها به عنوان میزبان دانشجو، مکانی برای زندگی دارند؟
این روش در کشور ترکیه معمول نیست اما در معدود مواردی دیده شده که خانواده هایی در ترکیه میزبان دانشجو می شوند و در برابر آن درخواست مقداری خدمات را از دانشجو دارند.

9- معایب زندگی در خوابگاه های ترکیه چیست؟
زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه علاوه برمزایا دارای معایبی همچون وجود مکان های بهداشتی مشترک و یا امکانات محدود برای پخت و پز است که ممکن می باشد که بعضی دانشجویان احساس راحتی نکنند.

10- مزایای زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه چیست؟
زندگی در خوابگاه های ترکیه دارای مزایای زیادی است همچون هزینه مقرون به صرفه برای زندگی، امکان ارتباط گیری با دیگر دانشجویان، شرکت در فعالیت های اجتماعی دانشگاه و احساس تنهایی کمتر در کشوری غریب است.

11- آیا برای رزرو خوابگاه در کشور ترکیه لازم به پیش پرداخت است؟
بله، خصوصا برای خوابگاه های موجود در دانشگاه ها و خوابگاه های دولتی شما باید از قبل اقدام به رزرو و پرداخت هزینه کنید تا اتاق مورد نظر را برای شما نگه دارند.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

  • مهدی عزیزخانی