گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

  • ۰
  • ۰

گیت فروشگاهی به سیستم امنیتی محافظت از کالا در فروشگاه ها و مراکز خرید اطلاق می شود که شامل یک یا چند آنتن است که در قسمت ورودی/خروجی فروشگاه نصب می شود. به علاوه بردهای الکترونیکی داخل آنتن ها  و تگ ها و لیبل هایی که به کالا سنجاق شده و به محض خروج غیرمجاز کالا از فروشگاه، با فعال شدن آلارم هشدار دهنده، فروشنده را آگاه می سازد.

با گسترش بازارهای جهانی، سرقت از فروشگاه ها افزایش و راه و روش های آن نیز گسترش یافته است. طبق گزارشات سازمان جهانی سنجش از فروشگاه ها، سرقت از فروشگاه ها در سه سال اخیر رشد بی سابقه ای داشته است که ضعف سیستم امنیتی فروشگاه ها اولین و مهمترین دلیل افزایش این نوع از سرقت به شمار می رود.

این حقیقت نشان دهنده این مهم است که می بایست توجه بیشتر و دقیق تری به مقوله امنیت در فروشگاه ها صورت گیرد. باتوجه به موارد ذکر شده، بهترین و موثرترین روش برای جلوگیری از سرقت فروشگاه ها استفاده از سیستم های دزدگیر فروشگاهی به دلیل اعلام سرقت در لحظه خروج کالا می باشد. این سیستم ها در کنار بازدارندگی، آرامش و سهولت فروش را برای مسئولان فروشگاه ها تامین می کنند. زیرا به دلیل دردسترس بودن کالاها برای مشتریان، استفاده از سیستم های دزدگیر فروشگاهی موجب افزایش فروش نیز می شود.

 

بهترین گیت فروشگاهی بهترین گیت فروشگاهی

همانطور که در مقاله های پیشین عنوان کردیم، گیت های فروشگاهی براساس نوع کاربرد و فرکانس در چهار دسته زیر قرار گرفته و از سیستم آن ها پیروی می کنند:

  • گیت فروشگاهی RF
  • گیت فروشگاهی AM
  • گیت فروشگاهی EM
  • گیت فروشگاهی RFID

مشهورترین این سیستم ها در ایران، سیستم RF می باشد که به دلیل قیمت مناسب آن رواج گسترده ای یافته است. سیستم AM که اندکی گران تر می باشد و سیستم EM به دلیل امکان فعال و غیر فعال سازی تگ های آن و همچنین قابلیت استفاده بر روی فلزات، از کارایی خاصی برخوردار می باشد. علیرغم اینکه هر چهار نوع سیستم در کشورهای پیشرفته استفاده می شود، دو نوع سیستم EM و RFID به علت قیمت بالای آن ها، در ایران به کاربرده نمی شوند و در واقع تکنولوژی این سیستم ها تا به امروز عملا وارد ایران نشده است. بنابراین تمرکز ما در این مطلب بر روی گیت های فروشگاهی با سیستم RF و AM خواهد بود.

در صورتی که علاقمند هستید در مورد سه نوع سیستم مختلف گیت های فروشگاهی و نحوه کار آن ها جزئیات بیشتری بدانید، مقاله انواع گیت فروشگاهی را مطالعه کنید.

بهترین گیت فروشگاهی

و اما ممکن است برای بسیاری از شما صاحبان کسب و کار فروش کالا این سوال پیش بیاید که بهترین نوع گیت فروشگاهی برای زمینه فعالیت شما کدام است؟

جواب این سوال بستگی به صنف فعالیت و نوع محصولات شما، اندازه ورودی فروشگاهتان و از همه مهم تر هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید دارد. و همچنین برای محصولات شما بهتر است از چه نوع تگ و لیبلی استفاده شود؟

تگ های سیستم های دزدگیر فروشگاهی شامل تگ های نرم و سخت می باشند. منظور از تگ سخت، تگ های پلاستیکی همانند تگ صدفی، تگ گلفی، مستطیلی و … می باشند که با مگنت جدا کننده از پوشاک یا کالا جدا شده و برای استفاده مجدد نگهداری می شوند. تگ های نرم به صورت برچسب یا لیبل بوده و به هنگام فروش کالا توسط دستگاه خنثی کننده با دی اکتیور خنثی شده و همراه با کالا از فروشگاه خارج می شود.

هر مشتری در هر صنفی که باشد می تواند از هردوی این سیستم ها استفاده کند.RF مخفف Radio Ferquency است و به صورت مغناطیسی عمل می کند.  AM مخفف  Acousto Magnetic به صورت سیستم آنالوگ یا فرکانسی یا رادیویی عمل می کند.

صاحب فروشگاه هر سیستمی را که انتخاب کند قطعا با محدودیت هایی رو به رو خواهد بود. برای مثال در فروشگاه پوشاک می توان از گیت AM  و تگ آن استفاده کرد. سیستم های فروشگاهی نسبت به فلز و شبه فلز ضعیف عمل می کنند و معمولا خطا دارند. در سیستم های AM این وضعیت بهتر بوده و خطا کمتر است. اما در سیستم های RF این خطا به قدری است که سیستم اصلا عمل نمی کند.

برای فروشگاه پوشاک چه از  سیستم RF استفاده کنید و چه از سیستم AM بین تگ و لیبل ناچار به انتخاب تگ هستید.

قیمت مناسب، عمر طولانی تر، خدمات آسان تر و ارزانتر از مزایای گیت های RF است.

سیستم AM از این جهت که نسبت به فلزات حساس است و بهتر عمل می کند، مناسب است اما قیمت گرانتر، خدمات سنگین تر و عمر کمتر از معایب آن نسبت به سیستم RF می باشد.

در هر صورت بعد از انتخاب هر سیستم فارغ از اینکه RF یا  AM  بوده باشد، مجددا محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، فروشنده لوازم آرایشی می تواند از هر دوسیستم استفاده کند. برای اتصال تگ نیاز است که کالا سوراخ شود. از آنجایی که در لوازم آرایشی مانند کرم های تیوپی، عطر، ادکلن و … امکان سوراخ کردن کالا به هیچ عنوان وجود ندارد، ناچار به استفاده از لیبل هستند. از طرفی سیستم RF در عبور از  مایعات و برخی از فویل ها مشکل دارد و در محصولات آرایشی فقط تا 60 درصد محصولات را جوابگو است. مانند شانه ها، بورس ها و برخی از ادکلن و اسپری هایی که دارای درب پلاستیکی هستند. در اصناف لوازم آرایشی سیستم AM بیشتر مورد توجه است، به این علت که هم لیبل های نازک تری دارد وهم از فویل و مایعات به راحتی عبور می کند.

به عنوان مثالی دیگر برای کتابفروشی ها محدودیتی در استفاده از سیستم های RF و AM نیست و لیبل RF برای تمامی کتاب ها جوابگو است. در این شرایط بین این دو سیستم، مزیت RF بیشتر است چرا که دارای قیمت ارزان تر، خطای کمتر و  خدمات راحت تری است. بنابراین در کتابفروشی ها اکثرا از سیستم RF به همراه لیبل و در لوازم آرایشی ها از سیستم AM به همراه لیبل استفاده می شود. در بحث پوشاک هم می شود از هر دو سیستم به همراه تگ استفاده کرد. چون لیبل توسط چسب به کالا متصل می شود پارچه و لباس قابلیت این را ندارد که چسب را نگه دارد و از اینرو امنیتی نخواهد داشت و طبیعتا استفاده از تگ در سیستم RF و AM برای پوشاک بسیار مناسب تر است.

به طور کلی در محصولاتی مانند پوشاک، کتاب و پلاسکو ترجیحا از RF استفاده می شود اما همانطور که در بالا شرح دادیم، در فروش کتاب و لوازم آرایشی حتما از لیبل و در فروش پوشاک باید از تگ استفاده شود. لوازم بهداشتی و خواربار فروشی نیز از لیبل استفاده می کنند.

شرکت BNB با بیش از سه هزار پروژه در ایران از معتبرترین برندها در زمینه سیستم های حفاظتی می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید گیت فروشگاهی با ما تماس بگیرید و یا از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی