گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

گیت فروشگاهی و تاریخچه ساخت آن

گیت قروشگاهی و ضد سرقت

به طور کلی می توان گفت گیت فروشگاهی ، گیتی است تشکیل از یک یا دو آنتن ساخته شده از آلومینیوم ، پلیمر،چوب ، شیشه و....... که در درب خروجی فروشگاه بر روی زمین نصب می شود که در صورت خروج تگ یا لیبل و ...... هشدار می دهد که به فروشنده و صاحب مغازه هشدار می دهد که اتفاقی افتاده است یا تگ جدا نشده ویا لیبل خنثی نشده یا سرقتی در حال وقوع می باشد .این را می توان توضیح کوتاهی در مورد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی دانست
حدود 10 الی 15 سال پیش که فروشگاهای کوچک در حال حذف بودند و یا کم تاثیر شدن در اقتصاد ، فروشگاه های برند و زنجیره ای و یا هایپرمارکت ها بسیار سریع در حال رشد بودند که فروشگه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها دارای چرخش مالی بسیار بالا و عجیبی بودند ولی هم زمان با سود و فروش با چالش های بسیاری با خود داشتن یکی از مهم ترین آنها سرقت از آنها بود (که شامل پرسنل و مشتریان آنها بود) که در مدت کوتاهی باعث کاهش شدید سود آنها شد ولی کارشناسان ، مدیران و برنامه ریزان فروشگاه های بزرگ از قبیل پوشاک و مواد غذایی به فکر راه حل جلوگیری از سرقت و یا کاهش دادن سرقت ها بودن که می توان گفت یکی از اولین راه کارهای آنها دوربین مدار بسته بود دوربین کمی از سرقت های آنها کاهش داد ولی نتوانست مانعی بزرگ در برابر آن باشد .
در همین راستا تحقیقات باز هم ادامه یافت که به محصول کاربردی دیگری برسند آزمایشات و شکست های زیادی اتفاق افتاد تا نسل اول گیت های فروشگاهی ودزدگیر فروشگاهی به وجود امد و کاربردی شد که در اول هم بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا:
1-برای گیت فروشگاهی مهم نیست این شخص آشنا است یا غریبه .
2-جنس در وسایل خریداری شده ایشان در وسایل خریداری شده مشتری پنهان شده یا خیر گیت فروشگاهی آنرا به راحتی تشخیص می دهد .
3 – وقتی جنس از محدوده فروشگاه خارج شود گیت فروشگاهی آلارم می دهد ن زودتر در هنگام جابجایی و نه دیر تر هنگام اینکه کار از کار گذشته باشد .
4 – چک کردن کمتر و نظارت کمتر از طرف پرسنل می خواهد.
5 – گیت فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک بسیار کم هزینه تر و کاربردی تر از دیگر محصولات حفاظتی می باشد.

.به زودی مطلبی درباره ی انواع گیت فروشگاهی در این ساتی منتشر می کنیم و همه ی انواع گیت فروشگاهی را توضیح خواهیم داد.

  • ۰
  • ۰

گیت های فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک معمولا شامل سه نوع تکنولوژی می باشند که RF ، AM و EM می باشد .

که هرکدام از آنها عیب ها و مزیت های دارند که در این مقاله به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم امیدوارم قابل استفاده برای عزیزانی که آن را مطالعه می کنند باشد.

یکی از متداول ترین گیت های فروشگاهی ،گیت فروشگاهی RF یا دزدگیر فروشگاهی RF می باشد که تکنولوژی آن برتشخیص با استفاده از فرکانس رادیویی می باشد که می توان گفت که ارزان ترین و کاربردی ترین تکنولوژی مربوط به گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی می باشد که بصورت جفت آنتن و یا تک آنتن می باشد که معمولا دارای سه فرکانس 4 ،8 و 10می باشد و اینکه بصورت بسیار محدود فرکانس 1.9 و 6 موجود می باشد که متداول ترین فرکانس 8.2 می باشد .

که در تک آنتن که معمولا در وسط و یا یک طرف درب ورودی نصب می شود برد RF هم بصورت فرستنده عمل می کند و هم به صورت گیرنده تک برد نصب شده در تک آنتن که پیچیدگی های خاص خود را دارا می باشد که قیمت آن کمی بالاتر از جفت آنتن می باشد آنتن RF می باشد .که شرکت بی ان بی معمولا به مشتریان خود توصیه می کند که از گیت های فروشگاهی یا دزدگیرهای پوشاک دو آنتن استفاده کنند زیرا هم دارای قیمت مناسب تری می باشد و هم دارای خطای کمتر دارد و نصب و راه  اندازی ان آسان تر هست. برای اطلاع از قیمت گیت فروشگاهی بر روی لینک کلیک کنید. در گیت هایدو آنتنه یکی وظیفه ارسال امواج را دارد و دیگری وظیفه گیرنده بودن را دارد که هرگاه یک تگ هم فرکانس از میان آنها عبور کند دستگاه به صورت خودکار بوق می زنند که معمولا بوق بر روی برد گیرنده وصل می باشد در این حالت هر دو آنتن یا گیت باید به برق متصل باشد چون در صورت قطع برق یکی از آنتن ها دستگاه کارکرد خود را از دست می دهد . انتن های RF توانایی  متصل شدن و وصل شدن به هم را دارند

که این قابلیت با عث می شود که در فروشگاه های که درب های ورودی زیادی دارند و مجبور هستند همه گیت ها هم فرکانس از این  قابلیت استفاده می کنیم که برروی هم اثر مخرب نگذارد و بصورت مناسب کار کند .

گیت های فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی RF بسیار مناسب است برای پوشاک و کتاب فروشی چون تگ لباس بر روی پارچه و لیبل بر روی کاغذ عملکرد بسیار مناسبی دارد و تقریبا بدون خطایی دارد در صورتی که لیبل و یا تگ روی اجناسی با فویل آلومینومی یا فلزی ویا دستگاه های الکترونیکی مانند موبایل نصب شود کارکرد بسیار مناسبی ندارد و دارای خطا می باشد .

البته در سال اخیر برای گیت های فروشگاهی یا دزدگیر پوشاک برد های جدیدی آمده است که این بردها به دارای چند خروجی مربوط به آنتن می باشند( اصطلاحا چند لوپ یا چند بعدی به آنها می گویند) که نسبت به بردهای قدیم دارای عملکردبهتر نسبت به سرعت دارند و سعی شده خطاهای قبلی آنها که خدمتان عرض شد نسبت به وسایل الکتریکی و فلزات کمتر شود ولی این عیب هنوز صد در صد از بین نرفته است وهنوز یکیاز ایرادات گیت فروشگاهی RF می باشد .

با همه این تفاسیر که بالا خدمتتان عرض شد گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی که بر پایه تکنولوژی RF می باشد بسیار در دسترس ، ارزان تر و مقرون به صرفه تر از دیگر گیت ها برای استفاده می باشد مخصوصا در صنف های پوشاک ،کتاب فروشی ، کیف و کفش فروشی و……. می باشد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی